מובייל וגאדג'טים    

סמסונג חשפה את גלקסי פולד המתקפל: מכשיר לעשירים בלבד?

צילום: סמסונג
מעודכן ל-02/2019

המכשיר החדש של סמסונג הוא מכשיר עם מסך מתקפל עם שתי סוללות. האם סמסונג תשכנע את הצרכנים שהוא שווה 8,000 שקל?

סמסונג חשפה ביום רביעי האחרון את הגלקסי פולד, הסמארטפון ההיברידי הראשון שלה, שלו מסך מתקפל בתצורת ספרון.  תצוגת 7.3 אינץ' ברזולוציה גבוהה, מסך 4.6 אינץ' נוסף לעבודה במצב מקופל, שלדה דקיקה ביותר ויכולת הפעלת שלוש אפליקציות בו זמנית. אבל המחיר לא מצחיק: 1,980 דולר בחו"ל, ובארץ – כ-8,000 שקל.

לפי סמסונג המכשיר הוא סנונית ראשונה של קטגוריית מובייל חדשה. עצם כניסת סמסונג לזירת  המסכים המתקפלים והמכשירים הגמישים היא שהופכת אותה לקטגוריה כזו.לטענת סמסונג, ההיא הצליחה לפתח מערכת צירים שתהיה חזקה ואמינה דיה כדי לאפשר הפעלה נוחה לאורך שנים, עם המוני פתיחות וסגירות של התצוגה המתקפלת.

עוד היא טוענת שהמסך שומר על איכות תצוגה, חדות ובהירות גבוהה, וזאת למרות שהטלפון דק ביותר. פיצ'ר מגניב למדי הוא הסוללה: יש שתיים מהן, שיודעות לפעול יחד ולהיטען יחד, תוך מניעת התחממות. שילוב סולה  זה פיצ'ר חדש לסמארטפונים;

לסיכום, מבחינה הנדסית מוצר לא שגרתי ומגניב מאוד. אבל המחיר מוגזם. מי יכול להרשות לעצמו לקנות טלפון של 8,000 שקל עם מסך 7.3 אינץ', כשרוב הזמן יהיה סגור, בעוד מכשירים עם מסך של 6 אינץ' עולים פחות מ-1,500 שקל וקטגוריית המכשירים הזולים רק נמכרת יותר. נראה שהמכשיר מיועד לעשירים בלבד.

בענף עולה הסברה שלקוח היעד האמיתי הוא אפל ויצרניות אחרות.מדובר באוסף של הרכיבים היקרים ביותר, בתצורה היקרה ביותר הכוללים מו"פ של שנים רבות. אפל יכול להתעניין במסך, בטכנולוגיית פיצול הסוללה, טכניקות הייצור של השלדה הדקיקה ועוד.

מחיר המכשיר  משקף עלויות רבות שליצרנית הרוכשת עצמה לא יהיו.  ייתכן שבקרוב מכשירים אלו יחליפו את הטאבלטים, בתנאי שאכן יהיו עמידים והמחירים יהיו הרבה יותר נמוכים.

Galaxy Fold יהיה זמין רק במהלך הרבעון השני של שנת 2019. המכשיר יגיע עם תמיכה 4G וגם בתצורת 5G במספר צבעים: כסוף, שחור, ירוק וכחול.