חדשות קרנות נאמנות    

ספטמבר בקרנות: גיוסים של 5 מיליארד ש"ח במסורתיות ופדיונות של 2.8 מיליארד בכספיות

קרנות אג"ח מדינה וקרנות אג"ח כללי רשמו החודש גיוסים של כ-4.3 מיליארד ₪ המהווים כ-85% מכלל הגיוסים בקרנות המסורתיות- זינוק של יותר מ-50% בקצב הגיוסים לעומת החודש הקודם.

תעשיית קרנות הנאמנות מסכמת את ספטמבר עם גיוסים של כ-5 מיליארד ₪ בקרנות המסורתיות. מנגד, נרשמו פדיונות כבדים של כ-2.8 מיליארד ₪ בקרנות הכספיות. קרנות אג"ח מדינה וקרנות אג"ח כללי רשמו החודש גיוסים של כ-4.3 מיליארד ₪ המהווים כ-85% מכלל הגיוסים בקרנות המסורתיות- זינוק של יותר מ-50% בקצב הגיוסים לעומת החודש הקודם.

למרות הביצועים העודפים של מדדי המניות בישראל על פני מדדי המניות בארה"ב בחודש ספטמבר, קרנות מניות בחו"ל רשמו גיוסים של כ-530 מיליון ₪- פי 6 מהגיוסים שנרשמו בקרנות מניות בישראל.

עלייה קלה בקצב הגיוסים בקרנות המחקות, זאת לאחר גיוסים של כ-1.1 מיליארד ₪ בספטמבר, בהובלת קרנות מחקות על מדד אגרות החוב הממשלתיות (310 מיליון ₪) וקרנות מחקות על מדדי המניות בארץ ובחו"ל (290 מיליון ₪).

חודש ספטמבר התאפיין במגמה מעורבת. מחד, עליות במדדי המניות וקביעת שיא חדש למדד המעו"ף, ומנגד, מימושים באגרות החוב הקונצרניות ועצירה במגמת העליות של אג"ח ממשלתיות . הקרנות המסורתיות רשמו החודש גיוסים של יותר מ-5 מיליארד ₪- החודש הטוב ביותר מאז מאי השנה. הגיוסים התרכזו בעיקר בקרנות אג"ח כללי וקרנות אג"ח מדינה, כאשר הפדיונות התרכזו בעיקר בקרנות הכספיות ובקרנות אג"ח קונצרני. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב דש.

קרנות אג"ח כללי, בדגש על קרנות מעורבות עם חשיפה מנייתית1, קרנות 10/90 וכו', גייסו החודש כ-2.5 מיליארד ₪- פי 2.5 ביחס לחודש הקודם. מתחילת השנה הגיוסים בקרנות אג"ח כללי מסתכמים בכ-19 מיליארד ₪.

אגרות החוב הקונצרניות רשמו החודש ירידות שערים- מדדי התל-בונד 20,40,60 רשמו ירידה של עד כ-0.4%. בהמשך לתשואות השליליות החודש ולמגמה השלילית ברבעון ה-3, קרנות אג"ח קונצרני רשמו החודש פדיונות עתק של כ-530 מיליון ₪ – ירידה קלה בקצב הפדיונות לעומת החודש הקודם. מתחילת השנה סך הפדיונות בקרנות אג"ח קונצרני מסתכמים לכ-1.3 מיליארד ₪.

חודש של עליות עם שיא חדש למדד המעו"ף: מדד ת"א 25 זינק החודש ב-3.5% ומדד ת"א 100 עלה ב-2.5%. מנגד ת"א 75 הניב למשקיעים תשואה שלילית של 0.8%. הקרנות המנייתיות1 סיכמו את חודש ספטמבר עם גיוסים של כ-620 מיליון ₪- לעומת גיוסים של כ-50 מיליון ₪ באוגוסט. גם החודש המשקיעים המשיכו להסיט כספים לקרנות מניות חו"ל שגייסו החודש כ-530 מיליון ₪. לעומתן, קרנות מניות בישראל וגמישות סיכמו את החודש עם גיוס של כ-90 מיליון ₪. מתחילת השנה סך הגיוסים בקרנות המנייתיות1 מסתכמים לכ-3.6 מיליארד ₪.

אגרות החוב הממשלתיות נסחרו החודש ביציבות: מדד ממשלתי כללי נותר ללא שינוי, מדד ממשלתי שקלי עלה ב-0.3% ומנגד, נרשמה ירידה של 0.2% במדד ממשלתי צמוד. קרנות אג"ח מדינה גייסו החודש כ-1.8 מיליארד ₪- עלייה קלה בקצב הגיוסים לעומת החודש הקודם. מתחילת השנה סך הגיוסים בקרנות הממשלתיות עומד על יותר מ-13.7 מיליארד ₪.

חודש של פדיונות באפיק השקלי – הקרנות הכספיות איבדו החודש כ-2.8 מיליארד ₪- הפדיון הגבוה ביותר מאז מרץ 2009. מתחילת השנה סך הפדיונות בקרנות הכספיות עומד על כ-3.5 מיליארד ש"ח. למרות זאת, הקרנות השקליות ממשיכות במגמת הגיוסים, אם כי בקצב נמוך משמעותית לעומת החודש הקודם. זאת, לאחר גיוס מזערי של כ-20 מיליון ₪ בסיכום חודשי ופדיון של כ-760 מיליון ₪ מתחילת השנה.

נמשכת ומתחזקת מגמת הגיוסים לקרנות אג"ח חו"ל אשר רשמו החודש גיוסים של כ-610 מיליון ₪- החודש החזק ביותר מאז מרץ 2006. מתחילת השנה הגיוסים בקרנות אג"ח חו"ל מסתכמים בכ-1.5 מיליארד ₪.

תעשיית הקרנות מנהלת נכון ל-30.09.14 כ-270.3 מיליארד שקל, הקרנות המסורתיות (בנטרול הקרנות הכספיות) מנהלות כ-212.3 מיליארד שקל והקרנות הכספיות שמנהלות כ-58 מיליארד ₪.