חדשות    

סקר של דלויט: ירידה במחירי הדירות בשנה הקרובה

בכירי ענף הנדל"ן צופים ירידה במחירי הנדל"ן בשנה הקרובה. כך עולה מסקר של פירמת ראיית החשבון והייעוץ Deloitte & Touche בריטמן אלמגור זהר. כ-46% מהבכירים בענף הנדל"ן מעריכים כי הנדל"ן המקומי יירד בשיעור של עד 10%; 9% ממשתתפי הסקר מעריכים שהנדל"ן יירד בשיעור של 10% עד 20%. מנגד, 30% מבכירי הנדל"ן שהשתתפו בסקר צופים שלא יהיו שינוייים במחירי הנדל"ן בשנה הקרובה, ו-15% מצפים לעליית מחירי הדירות בשיעור של עד 10%.
העיר שלהערכת משתתפי הסקר תפגע בשיעור המשמעותי ביותר תהיה תל אביב, בעוד שבערים – חדרה, רחובות וראשון לציון לא צפויה להערכת משתתפי הסקר, ירידת מחירים.
רו"ח אמיתי ובר, שותף במשרד ברייטמן,אלמגור זהר וראש מגזר הנדל"ן, אמר במקביל לפרסום הסקר, "ירידת המחירים הצפויה בשוק הנדל"ן המקומי נובעת להערכתי משילוב של רגולציה מוגברת בתחום הנדל"ן ובתחום הפיננסים, הן בצד הביקוש והן בצד ההיצע, עם נתונים כלכליים המראים כי המשק הישראלי נכנס לתקופה של האטה כלכלית. מנגד, אנו עדים לכך, שבמקביל צפויה עליה בדמי השכירות על הנכסים, כך שבסופו של דבר רוכשי דירות נמצאים במלכוד – האם הם צריכים לחכות לירידת מחירים גדולה יותר בעתיד ולשלם כיום יותר שכירות חודשית, או לרכוש דירה כיום ו'לנצל' את הריבית הנמוכה על המשכנתאות."