עבירות שאסור לנהג חדש לעבור
תוכן ממומן    

עבירות שאסור לנהג חדש לעבור

תקופת הנהג החדש מוגדרת בחוק, כשנתיים הראשונות מהוצאת הרישיון נהיגה. ניתן לראות תקופה זו כמעין מבחן בו על הנהג חדש להימנע מלעבור עבירות חמורות אשר נמצאות בתוספת השלישית והרביעית לפקודת התעבורה.

בתור עורך דין תעבורה, אני נתקל לא מעט בנהגים חדשים אשר פונים אלי, לאחר ששילמו דו"ח ללא ניקוד ובסוף השנתיים, כאשר מגיע מועד חידוש הרישיון נהיגה, מודיע להם משרד הרישוי כי עליהם לעבור תאוריה ו/או טסט ו/או בדיקות במרב"ד וכן להתחיל את תקופת הנהג חדש למשך שנתיים נוספות.

אז אילו עבירות אסור לנהג חדש לעבור –

להלן חלק קטן מהעבירות, אשר אסור לנהג חדש לעבור.

  • נהיגה במהירות מופרזת (כולל דו"ח ללא ניקוד)
  • נהיגה בשכרות
  • תאונת דרכים
  • עקיפת רכב
  • אי ציות לרמזור
  • אי עצירה לפני מסילת ברזל

יש לשים לב, כי אם נהג יורשע בכל עבירה ואפילו עבירה שאיננה בתוספת ויפסל ל 3 חודשים או יותר, אז עצם הפסילה יחייב אותו להיות נהג חדש מחדש וכן יופעלו כנגדו הסנקציות של משרד הרישוי.

עברתי עבירה אשר אסור לנהג חדש לעבור מה ניתן לעשות?

אם אתה נהג חדש ועברת עבירה, כדאי לפנות מיד לעורך דין תעבורה, אשר ידע לבדוק באיזו עבירה מדובר והאם היא משתייכת לתוספת. כמו כן עורך דין לתעבורה ידע לפעול לשינוי סעיפי העבירה, לסעיפים אשר לא ישפיעו על הנהג חדש.

לדוגמה נהג אשר נהג במהירות מופרזת, עורך הדין יפעל לשינוי סעיף העבירה לסעיף של נהיגה במהירות בלתי סבירה.

כמובן שכל תיק יבחן לגופו ויתכן כי יוחלט ביחד עם הלקוח על קו הגנה של ניהול משפט הוכחות במטרה להגיע לזיכוי או להסדר שלא יפגע בנהג החדש.

אם עברתי עבירה שבתוספת והורשעתי בה מה צפוי לי?

נניח נהג חדש קיבל דו"ח על מהירות שהוא השכיח ביותר והוא מחליט לשלם אותו. מרגע התשלום הוא בעצם נחשב כמי שהודה והיות ומדובר בעבירה שבתוספת אז בסוף השנתיים, הוא יקבל הודעה ממשרד הרישוי כי הוא עבר עבירה אשר אסורה לנהג חדש ולרוב הוא יחויב לעבור תאוריה מחדש וכן להיות נהג חדש לשנתיים נוספות.

אם מדובר בעבירה של תאונה קשה או נהיגה בשכרות, אז אמצעי התיקון של משרד הרישוי יהיו חמורים יותר ומלבד התאוריה ישלח הנהג החדש גם למבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים ואם הוא לא יעבור את המבדקים רישיונו יותלה עד אשר יעבור את המבדקים. יש לציין כי אם נהג לא עבר את המבדקים יהיה עליו לחכות שנה מבדיקה לבדיקה או להגיש ערר לוועדת העררים.

דברים שצריך לשים לב אליהם –

ברגע שנהג חדש מקבל דו"ח או הזמנה לדין על עבירת תעבורה, אסור לו להמתין. הרבה נהגים מגיעים לעורכי דין לאחר ששילמו את הדו"ח ואז הם טוענים שלא ידעו כי הם יחויבו לעבור תאוריה.

לכן ברגע שנהג חדש מקבל דו"ח אין להקל ראש ומיד לפנות לעורך דין שיפעל לשנות את סעיף העבירה.

מה גם, שלאחר תשלום דו"ח האופציה המשפטית היחידה היא בקשה להארכת מועד להישפט, אולם בית המשפט לא יקבל בקלות בקשות מסוג זה ובטח ובטח לא על טענות כמו לא ידעתי שאני יצטרך לעשות תאוריה.

לסיכום –

בשנתיים הראשונות מאז הוצאת הרישיון נהיגה אסור לנהג חדש לעבור עבירות מסוימות אשר מצויות בתוספת השלישית והרביעית לפקודת התעבורה.

במידה ונהג חדש עובר על אחת מן העבירות ומורשע בה, הוא צפוי להיות נהג חדש למשל שנתיים נוספות והוא יחויב לעובר מבחן עיוני ו/או טסט ו/או מבדקים במרב"ד (תלוי בעבירה).

נהג אשר עבר עבירה כדאי ומומלץ לפנות לעורך דין תעבורה, אשר יבדוק האם מדובר בעבירה שבתוספות ובמידה וכן הוא יפעל לשנות את סעיף החיקוק לסעיף קל יותר אשר לא יפגע בנהג החדש.