חדשות    

עוקץ החזרי המס: חברת "טופ פיננסים" תיקנס ב-1.1 מיליון שקל

אניטה יצחק – צילום: דוברות הרשות להגנת הצרכן

מעודכן ל-08/2020

מחקירה שניהלה הרשות להגנת הצרכן עלה כי נציגי החברה נקטו בפעולות של הטעיה והשפעה בלתי הוגנת כלפי האזרחים והבטיחו החזרי מס באלפי שקלים, טרם ביצוע בדיקה    הרשות: "נביא לדין כל העוסק בפגיעה וניצול של ציבור הצרכנים"

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה על כוונתה להטיל קנס של כ-1.1 מיליון שקל על חברת רוהקר אחזקות שבבעלותם של גבריאל וימית רוהקר, המחזיקה בחברת החזרי המס "טופ פיננסים".

חקירתה של הרשות להגנת הצרכן בנושא החלה לאחר שהתקבלו תלונות מאזרחים רבים על חברת "טופ פיננסים".

על פי הודעת הרשות, עובדי טופ פיננסים פעלו על פי תסריט קבוע. נציגות השירות היו יוזמות שיחה לצרכנים מתוך מאגר לקוחות. בתחילת השיחה הנציגה הייתה מזדהה כעובדת חברת טופ פיננסים, חברה המתמחה לכאורה בהחזרי מס ועובדת בשיתוף פעולה עם מס הכנסה. לאחר מכן, הנציגה הסבירה לצרכן כי הוא זכאי להחזר מס בגובה של שמונת אלפים שקל, ממוצע מדינתי, עבור שש שנים אחורה. כמו כן, נאמר לצרכן בשיחה כי זהו היום האחרון שבו ניתן לנצל את הזכאות טרם תבוטל עקב התיישנות.

לאחר מכן, נדרש מהצרכן תשלום עמלת פתיחת תיק של כ-990 שקל, תוך הבטחה כי בתום התהליך יושב לו כ-50% מהסכום. אולם בפועל, צרכנים רבים התלוננו כי לא קיבלו לא החזר מס, ולא את הכסף בחזרה.

לפי הרשות להגנת הצרכן, טופ פיננסים ביצעה כמה עבירות עיקריות: ראשית, צרכנים הוטעו באשר לפרט מהותי בעסקה – כשנאמר להם כי הם זכאים להחזר מס בגובה מסוים וכי הזכאות להחזרי המס התבררה עוד בטרם השיחה. בפועל עולה מחומר הראיות כי החברה עורכת בדיקה באשר לזכאות להחזר המס רק לאחר קבלת מסמכים שונים חתומים וייפוי כוח מידי הצרכן. עוד התגלה כי בחשבוניות המס שנשלחו לצרכנים לא ציינה החברה את שמה כפי שהחוק דורש. כמו כן, לא מסרה למסמך הכולל פרטים לפי דרישת החוק לאחר ביצוע העסקה.

אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות להגנת הצרכן וראש אגף חקירות ומודיעין, מסרה: "אני רוצה להזהיר את ציבור הצרכנים בפני תופעת העוקץ הפיננסי שהחלה להרים את ראשה. אנו ברשות מזהים מעבר מעוקץ הטלמרקטינג לעוקצים פיננסיים שונים בתחומי ההלוואות, החזרי המס, ביטוחים וכו' ועל הצרכנים להיות מודעים לתופעה זו ולנקוט משנה זהירות כאשר פונים אליהם בהצעות לשירות כזה. ההודעה על כוונת החיוב הגבוהה שנשלחה מדגישה את ההפרות הרבות שנעשו על ידי חברת רוהקר אחזקות. נמשיך לפעול נגד חברות הפוגעות בציבור הצרכנים, בדגש על אוכלוסיות צרכנים חלשות, ונביא לדין כל עוסק אשר פועל תוך פגיעה וניצול של ציבור הצרכנים".

הרשות להגנת הצרכן קונסת את הוט מובייל בכמיליון שקל; חייבה עבור מוצרים שכביכול ניתנו כמתנה

הרשות להגנת הצרכן מטילה קנס של 10 מיליון שקל על חברה שהונתה קשישים; שאפו, אבל הקנס ריאלי?