חדשות    

עיכובים בעקבות משבר התעופה העולמי: משלוחים מחו"ל מגיעים בחודשיים איחור

יעל קנדר – צילום: נתי חדד

מעודכן ל-10/2021

מוצר שיוזמן בנובמבר, עלול להגיע לארץ בינואר ואף מעבר לכך מיתרונות המצב: "הזדמנות עבור קמעונאים בארץ להגדיל בעשרות אחוזים את נתח מכירות בארץ בחגי הקניות"

זמני המשלוח המתארכים בעקבות משבר התובלה העולמי עלולים לפגוע בהזמנות הישראלים מחו"ל בחגי הקניות ברשת.

לדברי יעל קנדר, מנהלת BDO דיגיטל. הפקקים שנוצרו בנמלי הים עלולים להביא לכך שמוצר שיוזמן בנובמבר, יגיע לארץ בינואר ואף מעבר לכך והצרכנים הישראלים מבינים את זה. בשנים הקודמות התרגלו הקמעונאים בישראל להביט בקנאה על כמויות ההזמנות הגדולות באתרים הבינלאומיים, בעוד הם הסתפקו בפירורים, אולם המשבר העולמי יכול להפוך עבורם להזדמנות.

חגי הקניות, שפעם היו אירוע קניות של יום אחד, "בלאק פריידיי", לפני חג ההודיה האמריקאי, הפכו לחודש שלם של חגיגת קניות מתמשכת מחג הרווקים הסינים, שהתרחק אף הוא מהיעוד המקורי שלו, ועד לסייבר מאנדיי. המבצעים האטרקטיביים באתרי חו"ל משכו אליהם את הצרכנים הישראלים בהמוניהם, אבל המגמה יכולה להשתנות. המודעות להשפעות הסביבתיות של הסחר הבינלאומי והרצון לקנות ממוכרים מקומיים שגבר בכל העולם בתקופת הקורונה יכולים לתת רוח גבית לקמעונאים בארץ שיבליטו את ערך הקיימות, אומרת קנדר. הסוחרים המקומיים יכולים לספק את המוצרים בתוך זמן קצר יחסית ולבצע החלפות במהירות. למוכרים ישראלים יש יתרונות רבים שאין לאתרים בחו"ל כמו להציע לאסוף פיזית את המוצרים ללא תשלום בנקודות מסוימות, לדבר או להתכתב עם נציג אנושי דובר עברית וטוב להשתמש בכך.

על פי הנתונים, 28% מדור המילניאלס מעדיפים להתבסס על רשתות חברתיות בחיפוש ובחירת מוצרים חדשים. זו הזדמנות אדירה לחברות ישראליות שיכולות לדבר עם הדור הצעיר בשפתו. אירועי הקניות וההמולה התקשורתית שמלווה לכך דוחפים רבים לחפש "לקנות משהו" בלי לדעת בדיוק מה, והנוכחות ברשתות יכולה לתעל צרכנים אלו לביצוע הזמנה, גם של מוצרים מפנקים שלא הכרחי שיהיו בכל בית.

בתקופה זו חנויות יכולות להוריד מחירים משמעותית, בלי לפגוע במותג שלהן. אולם כדאי שמבצעים אלו יקיפו גם את המוצרים המבוקשים ולא רק שוליים או ישנים שרוצים להיפטר מהם.

מוכרים ישראלים לא צריכים לחשוש לפעול באמצעים שמפעילים אתרים בחו"ל כדי לעודד קניות כמו שעון עצר שרץ אחורה עד לסיום המבצע, פרסום נתונים על כמויות המוצרים שהולכות ונגמרות ופניות אישיות כבר בשלב מוקדם לקונים מהעבר וחברי מועדון. אתר שנופל הוא אסון שיווקי לטווח ארוך, אומרת קנדר, ולכן צריך לעשות בדיקת ביצועים מקיפה. באופן ממוצע, 69% מעגלות הקניות ננטשות ולא הופכות לרכישה. כדאי לפנות לאותם קונים במייל או אמצעי אחר כדי להציע להם לחזור ולקנות את מה שאספו באתר. שימוש באמצעים אלו יכול להגדיל בעשרות אחוזים את נתח המכירות של נובמבר שישאר בישראל.

חגיגת הקניות של החורף: מתי ואיפה מתקיימים מבצעי הרשת הגדולים