קניות באינטרנט    

חגיגת הקניות של החורף: מתי ואיפה מתקיימים מבצעי הרשת הגדולים

pixabay
מעודכן ל-10/2019

נובמבר בפתח ועמו חגי השופינג הבינלאומיים: אתרי האינטרנט מבטיחים לכם ימי מכירות מרוכזים והנחות, והסוחרים הישראלים מנסים להתחרות במרץ מול הדילים בעליאקספרס ■ כך תנצלו את המומנטום לטובתכם

בגן הילדים שרים על הגשם, החלזונות יוצאים ממקומות המסתור וכבישים נחסמים מחשש לשטפונות – אבל הסימן האמיתי לבוא החורף הוא מבול המבצעים של נובמבר – ימי הקניות הבינלאומיים הגדולים ברשת חוזרים ומשפיעים גם על הזירה המקומית. יום המכירות הידוע ביותר הוא Black Friday (יום שישי השחור), המתקיים מדי שנה ביום שישי האחרון של נובמבר, ובעקבותיו נולדו בשנים האחרונות ימי מכירות ומבצעים שונים בנובמבר ודצמבר –יום הרווקים הסיני שייערך ב-11.11, סייבר מנדיי שמצוין השנה בתחילת דצמבר וחג הקניות הישראלי שופינג IL.

קחו נשימה, יש למה לחכות

למי שיכול לחכות עוד כמה ימים עם ההצטיידות לחורף, בהחלט מומלץ בחום להמתין. שריקת הפתיחה תישמע כבר בשבוע הבא, אז תתקוף אותנו קדחת הקניות הגלובלית לקראת חג המולד, שמתחילה כבר בנובמבר ונמשכת עד סוף השנה האזרחית.

"אם פעם המבצעים בענף האופנה היו מתוזמנים לראש השנה ולחנוכה, כיום מה שקובע הם חגי הקניות באינטרנט", אומר בכיר בקבוצת אופנה ישראלית גדולה, "העולם נהפך דיגיטלי ואנחנו צריכים להתאים את עצמנו. המבצעים האלה הפכו למכתיבי השוק והציבור מחכה להם. לכן רשתות האופנה מנסות למשוך עד נובמבר־דצמבר בלי מבצעים עמוקים, ולתזמן את המבצעים האמיתיים שלהן במקביל לאתרים". לדבריו, המבצעים שהחלו באחרונה בחלק מרשתות האופנה בקניונים הם רק הפרומו למבצעים האמיתיים, שצפויים להעמיק ולהתרחב בקרוב.

בקניונים מביעים שביעות רצון מהגידול במספר המבקרים בסוף השבוע האחרון, אחרי כמה חודשים שחונים במזומנים. גם שם מבינים את הצורך של הרשתות להציע מבצעים נרחבים. "הרשתות משלמות בדצמבר על הסחורה של קולקציית הקיץ, כדי שתגיע לקראת פסח", אומר בכיר בקבוצת קניונים. לדבריו, מנהלי הרשתות נאבקים על הישרדותם, תוך כדי שהם מנסים לחזות את מזג האוויר: "ברשתות חייבים מזומנים מהר, אבל גם לא רוצים להקדים את מבצעי סוף עונה — כי אם מחר יתחילו גשמים והקונים יגיעו, הסוחרים רוצים למכור במחיר שיניב להם רווח נאה".

כעת מתכננים בקניונים לקיים את ימי המבצעים המרוכזים לקראת סוף נובמבר, ולהקדימם אם הלחץ מצד הרשתות יגבר. עם זאת, אחרי נובמבר המבצעים צפויים להתרחב אף יותר. לדברי גורמים בענף האופנה, "דצמבר יהיה חודש של מכירת חיסול. אחרי המבצעים של נובמבר, המחירים לא יוכלו לעלות".

קניות ב–13 מיליארד שקל בישראל בלבד

חגי המכירות האינטרנטיים הפכו בשנים האחרונות ממבצעים ממוקדים שידועים רק למכורי שופינג, לנחלת הכלל והם נגישים לכל מי שיש לו סמארטפון ומקלדת.

"הקניות של ישראלים באתרים בינלאומיים ב–2019 צפויות להגיע השנה ל–13 מיליארד שקל", אומר בכיר בתחום האי־קומרס. לדבריו, "בשנים האחרונות יותר חברות ישראליות לוקחות חלק בחג הקניות הישראלי, והוא מוכיח את עצמו".

אז מה מחכה לנו החורף?

להלן רשימת כל ימי המבצעים הגדולים, בליווי הסבר קצר על כל אחד מהם – הכולל את הייחוד שלו והזירות שבהן הוא מתרחש. כל זאת כדי להכין אתכם לגשם הברכה של המבצעים שפיללתם לו כל הקיץ.

שופינג איי אל (Shopping IL) – 7-6 בנובמבר

הקמעונאים הישראלים, שראו כיצד נתח גדל והולך מהמכירות שלהם נבלע באתרים הבינלאומיים, החליטו ליישר קו ולהצטרף לחגיגת השופינג בימי מכירות מרוכזים משלהם, הן בחנויות הפיזיות והן באינטרנט, בבלאק פריידי ודומיו או תחת מטריית ShoppingIL של גוגל.

חג הקניות הישראלי באינטרנט החל בשנת 2014 על ידי חברת Google, ומשנה לשנה משתתפים באירוע יותר ויותר עסקים ומציעים הטבות ומבצעים שונים שמתעדכנים בימי הקניות.

השנה שופינג איי אל חל בתאריכים 6-7 בנובמבר 2019 בימי רביעי וחמישי. למעשה מדובר בחג הקניות הישראלי היחיד הקיים ברשת, זהו כמובן אינו חג או יום חג המוכר על ידי המדינה. אלא  מעין מסורת שבה עסקים וחברות משתתפים באירוע ומציעים מבצעים והטבות במיוחד עבור הימים הללו.

הרעיון שעומד מאחורי האירוע הוא שעסקים רבים בישראל משתתפים באירוע ומציגים מספר של מבצעים והטבות שניתן לרכוש באמצעות אתר האינטרנט של עסקים אלו.

עסקים שמשתתפים באירוע שופינג איי אל

גוגל מפרסמת את רשימת האתרים שמשתתפים מדי שנה באירוע חג הקניות ShoppingIL כך שניתן למצוא בקלות את העסקים שאפשר לפנות אליהם ולקבל מהם הטבה שנועדה במיוחד ליום זה.

ברשימה נכללים מעל 1,000 עסקים שונים בישראל בתחומי עיסוק רבים כמו: אופנה, בריאות ואופטיקה, חשמל ואלקטרוניקה, טיפוח ויופי, ילדים, לבין לגן ולמשרד, מחשבים וסלולר, מטבח ומזון, ספרים ומוזיקה, פנאי וספורט, רכב ואביזרים, תיירות ועוד. בנוסף, ניתן למצוא באתר זאפ השוואת מחירים, שעובד בשיתוף פעולה עם גוגל ישראל.

בין העסקים שמשתתפים במבצע: Keds, Papaya, רשת נמרוד, אולברי, קרייזי ליין, עונות, אפרודיטה, סופר פארם, אולסייל, אופיס דיפו, טרקלין חשמל, עולם הקולנוע, מסחני חשמל, באג, שופרסל אונליין, אפריל, הוט, רשת קניוני עזריאלי, הום סנטר, עמינח, גוד נייט, קרביץ, אייס, פלאפון, סאני, בזק, פרטנר, iStore, תמי4, עלית שטראוס, סטימצקי, מגה ספורט, אלבר, אלדן, AIG, איסתא, מנו ספנות, דקה 90, פתאל, ישרוטל, מלונות רימונים ועוד.

יום הרווקים הסיני – 11.11

יום הרווקים קיבל את שמו השגוי מהמילים Singles day, מאחר והוא מורכב מארבעה אחדים. היום, שהפך ליום הקניות הרשתי הגדול בעולם, נקרא כך בשל התאריך שנוצר מארבעה אחדים.

מקורותיו של היום הם ככל הנראה ביום שצוין באוניברסיטה סינית עוד בתחילת שנות ה-90. עם זאת, עליבאבא לקחה חסות על יום זה – ועל הפער האדיר בין כמות הגברים לנשים בסין – והפכה אותו לחגיגת מכירות.

ביום הרווקים האחרון נמכרו סחורות בשווי 31 מיליארד דולר, ששברו את השיא של המכירות מ-2017, אז הם הסתכמו ב-25.3 מיליארד דולר.

להמשך קריאה וקבלת טיפים – יום הרווקים הסיני 2019

 בלאק פריידיי – 29.11

בעברית 'יום שישי השחור'. מקור הכינוי עוד בשנות השישים המוקדמות של המאה ה-20, והוא נטבע כדי לתאר את העומס והצפיפות הבלתי רגילים בחנויות ובכבישים האופייניים ליום זה. לפי הסבר עממי, הכינוי איננו נושא קונוטציה שלילית אלא הוא מבוסס על הביטוי "in the black" שמשמעותו להרוויח.

רק בסוף שנות ה-80 של המאה הקודמת הקמעונאים הפכו את יום השישי הראשון שלאחר החג לחגיגת קניות, שהובילה לטירוף ואף אלימות מצד הצרכנים הקונים לקראת הקריסמיס. מאז, היום כבר התארך לכדי סוף שבוע שלם.

המכירות בבלאק פריידיי הסתכמו ב-6.2 מיליארד דולר, מתוכם 2 מיליארד שהוזמנו באמצעות טלפונים ניידים. סך הכול כולל חג ההודייה, נמכרו ביומיים מוצרים בשווי 3.7 דולר.

להמשך קריאה וקבלת טיפים – בלאק פריידי 2019

סייבר מאנדיי – 2.12

סייבר מאנדיי (Cyber Monday) הומצא ב-2005 על ידי הקמעונאיות בארצות הברית, כדי לעודד צריכה מקוונת. לרוב הוא נערך בסוף חודש נובמבר, 4 ימים לאחר חג ההודיה.

בשנה שעברה עקף סייבר מאנדיי לראשונה את הבלאק פריידי מבחינת היקף המכירות ובכך קטף רשמית את הבכורה בתחום המבצעים. סך המכירות המקוונות בסייבר מאנדיי 2019 עמד על כ-8 מיליארד דולר ביום.

להמשך קריאה וקבלת טיפים – סייבר מאנדיי 2019

איך נערכים למבול המבצעים וההטבות?

עומס המבצעים ושפע ההיצע עלול לבלבל גם בקרב מכורי הקניות הכבדים. קבלו כמה טיפים כלליים שיעזרו לכם בקרנבל השופינג הקרוב:

  1. התכוננו מבעוד מועד. חשוב לבדוק אם הרשתות והאתרים שמהם תזמינו שולחים מוצרים לישראל, ואת מדיניות ההחלפות וההחזרות. אם אין משלוח לישראל, כדאי להירשם מראש לאחת החברות שמספקות שירותי כתובת אמריקאית בתשלום, ולשקלל זאת בחישוב ההוצאה הסופית. הכינו מראש רשימת קניות ממוקדת ותקציב שממנו לא הייתם רוצים לחרוג. אם אתם מתכננים לקנות בגדים או נעליים — מדדו ורשמו מראש את היקפי הגוף ומידת כפות הרגליים של כל בני המשפחה.
  2. התחילו מוקדם. מותגים ועסקים נוהגים להציע הנחות ומבצעים בשבועות שלפני יום המכירות המרוכז, כדי למשוך אתכם לקנות אצלם. מומלץ לבדוק את המחיר המלא לפני המבצע, לסמן מראש מוצרים שבהם אתם מעוניינים, ולבחור בעסקה המשתלמת ביותר ביחס למחירו של המוצר בימי שגרה.
  3. בידקו קרוב לבית. אם אתם חושקים במוצר שנמכר באתר בינלאומי, כדאי שתבדקו קודם אם הוא נמכר באתרים בישראל. לעתים, עלויות השילוח מחו"ל מייקרות מאוד את ההוצאה הסופית, והופכות את הקנייה ללא משתלמת.
  4. החליטו מהר. המלאי מוגבל והקהל רב — לכן כמעט לא יהיה לכם זמן להתלבט. המבצעים השווים במיוחד לא יימשכו זמן רב, והם מתחלפים במהירות.
  5. היעזרו בחוכמת ההמונים. מוכרים וספקים שונים ינסו לשווק מוצרים רבים ככל האפשר בעת חגי הקניות. דווקא משום כך מומלץ לשים לב במיוחד לביקורות וחוות הדעת של הרוכשים, ובמידת האפשר גם לבדוק את דירוג המוכר.