חדשות    

עיריית ת"א תשכיר שטחים להפעלת גנים פרטיים בשכירות מופחתת ובשכר לימוד נמוך

עיריית תל אביב

העירייה אישרה שורה של הקלות לטובת מסגרות חינוכיות לגילי שנה עד 3 שנים. משיקה בנוסף תוכנית העשרות מקיפה לצוותי חינוך לגילי שנה עד שלוש בעיר    

עיריית תל אביב-יפו אישרה שורת הטבות חסרות תקדים אשר נועדו להקל על הגנים הפרטיים בעיר. זאת מתוך הכרה בחשיבות המכרעת שיש לגילי לידה עד שלוש על התפתחותם של פעוטות, ועל רקע משבר הקורונה אשר פגע בחומרה במסגרות לגיל הרך בעיר.

בין הצעדים שננקטו, השכרת כיתות גן בנכס עירוני לטובת גנים פרטיים. לראשונה מפורסם החודש מכרז להשכרת כיתות גן לטובת גנים פרטיים בפרויקט מידטאון. מדובר במתחם ענק של 3שלוש כיתות גן חדשות ומשופצות אשר יושכרו בשכירות מופחתת להפעלת גנים פרטיים לגילי שנה עד שלוש, תוך הגבלת תשלומי ההורים. הכיתות יושכרו תחת הרגולציה הקבועה בחוק וכללי העירייה, ובתמורה לעמידה בסטנדרטים של איכות ועמידה בתנאי הכשרה והשכלה של כל הצוות והשתלמויות לאורך השנה. בשנה הקרובה צפויים להתפרסם מכרזים דומים נוספים גם ברמת אביב וברחוב צייטלין, על מנת לסייע בהתמודדות עם יוקר המחיה וקידום מענה איכותי לטובת ילדי הגיל הרך בעיר.

צעד נוסף שננקט הוא השקת פעוטותא, תוכנית העשרות לצוותי חינוך לגילי לידה עד שלוש. האגף לקידום הגיל הרך מספק בשנה האחרונה מגוון העשרות אשר מיועדות לצוותי החינוך בגנים הפרטיים ובמעונות. פעוטותא היא  תוכנית העשרות מקיפה ומקצועית אשר מספקת כלים מעשיים לטיפול בילדים בגיל הרך, ידע מקצועי על היבטים התפתחותיים בקרב פעוטות וליווי פדגוגי לקידום איכות הטיפול והחינוך לילדי הגיל הרך בעיר.

כך אמרה ציפי ברנד, סגנית ראש העיר ואחראית על הגיל הרך והמשפחות הצעירות, בהמשך לצעדים שננקטו: "מיום כניסתי לתפקיד אני פועלת על מנת להפוך את הפרמידה החינוכית – השקעה בגילי לידה עד שלוש הוכחה כדרמטית הן להבטחת שלומם ההתפתחותי והנפשי של הפעוטות וכמנוף חברתי אמיתי לצמצום פערים ושוויון הזדמנויות. ההקלות שמאושרות על ידנו מבטאות בצורה הטובה ביותר את התפיסה העירונית ששמה את התושבים והמשפחות במרכז, ורואה במסגרות החינוכיות לגיל הרך שירות חיוני הכרחי וחינוכי לטובת הורי וילדי העיר. מתן הקלות רגולטוריות וכלכליות לגני ילדים פרטיים, מבטא את החשיבות הרבה שהנהלת העיר רואה בסיוע למשפחות הצעירות להתמודד עם יוקר המחיה במיוחד בתקופה זו".

לדברי ענת לידור מאיר, מנהלת האגף לקידום הגיל הרך, "מיום הקמת האגף אנו פועלות לקידום המסגרות החינוכיות לגיל הרך הן בהיבטים של איכות פדגוגית והן בהיבטים של מדיניות עירונית תומכת ומקילה. בטווח זמן קצר התקבלו החלטות עירוניות תקדימיות לטובת הגיל הרך וזאת כתוצאה מהכרה של ראש העיר ומנכ"ל העירייה בחשיבות הגיל הרך וכתוצאה משיתוף פעולה של מינהלים רבים בעירייה שהיו חלק בלתי נפרד מקידום התהליכים השונים. אין לי ספק שהעשייה העירונית למען החינוך בגיל הרך תמשיך ותתרחב ותהווה מודל לרשויות נוספות ברחבי הארץ".