חדשות    

עיריית תל אביב-יפו: הוכרזו הזוכים בפרס קרוון לאדריכלות גנים ונוף לשנת 2021

כיכר דיזנגוף – צילום: טל אלמוג

מעודכן ל-06/2021

פרס קרוון לאדריכלות גנים ונוף לשנת 2021 הוענק למוריה אדריכלים סטודיו MA על תכנון כיכר דיזנגוף הפרס, בסך 18,000 שקל, יוענק לזוכים בטקס חגיגי

עיריית תל אביב הודיעה על בחירת ועדת השופטים בנוגע להענקת פרס קרוון לאדריכלות גנים ונוף לשנת 2021. חברי הוועדה – עליזה ברוידא (יו"ר), דפנה גרינשטיין, איתמר פרח-קרוון, ליאור ציונוב ורויטל שושני, החליטו להעניק את הפרס למוריה אדריכלים סטודיו MA על תכנון כיכר דיזנגוף.

עיריית תל-אביב-יפו מעניקה את הפרס ע"ש אברהם קרוון, כדי להביע הערכה והוקרה לאדריכלי הגנים והנוף בישראל. הפרס, בסך 18,000 שקל, יוענק לזוכים בטקס חגיגי שייערך ביום שלישי, 07.12.21, במעמד ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי.

הפרס מוענק לפרויקט המהווה מעשה אורבני חשוב. הפרויקט מנגיש, מחבר ומאחד ברמה החברתית והפיזית את המרחב הציבורי לסביבתו העירונית. המאבק הציבורי להשבת הכיכר לרחוב, בשילוב עם עיצוב יצירתי, עדכני ואיכותי, הצליח ליצור במה למפגשים מגוונים של אוכלוסיות שונות. אדריכלות הנוף בפרויקט אימצה תכנון עירוני מוטה הולכי רגל ורוכבי אופניים ואפשרה חזרה למתווה הכמעט היסטורי של הכיכר ומקומה המרכזי בעיר.

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו, מסר: "פרויקט הנמכת הכיכר והשבתה למתווה ההיסטורי שלה היה פרויקט מורכב ביותר בלב הסואן של העיר, והתוצאות נפלאות. כיכר צינה דיזנגוף הפכה להיות פנינת נוף המשמשת כמקום שהייה ובילוי עבור תושבי העיר והציבור הרחב. ראינו את חשיבותה ביתר שאת בתקופת הקורונה, בה הייתה הכיכר מוקד מרכזי לשהייה באוויר הפתוח ומפגש בין אנשים. על מנת ליצור הצלחה שכזו צריך חזון אדריכלי אך גם חברתי ואני גאה ומאושר להעניק השנה את הפרס לאדריכלי הנוף שתכננו את הכיכר".

תל אביב-יפו: העירייה הכריזה על הזוכים בפרס סוקולוב לעיתונות ובפרס דוש לקריקטורה