חדשות    

עיריית תל אביב: נתיב תח"צ חדש בעיר מקצר את זמן הנסיעה ב-20 דקות

עיריית תל אביב

נוסעים דרך קפלן? בקרוב תעמדו פחות בפקקים. עיריית תל אביב תכננה וביצעה נתיב תחבורה ציבורית ברחוב קפלן, אחד הרחובות העמוסים בעיר שבו עוברים כ-50 אוטובוסים בשעת שיא לכל כיוון  וכ-1,100 אוטובוסים ביממה.

במסגרת תכנון והביצוע של הפרויקט, לפי דוברות העירייה, העירייה בדקה וניטרה את מהירות הנסיעה הן ברכב הפרטי והן באוטובוסים ו"אנו שמחים לראות שיפור משמעותי בנסיעת אוטובוסים.

לפי העירייהף לפני הפרויקט זמן הנסיעה הממוצע של אוטובוסים ברחוב קפלן בשעת העומס עמד על כ-30-20 דקות. לאחר הפעלת הנת"צ מדווחים שרואים שיפור משמעותי במהירות הנסיעה וזמן הנסיעה הממוצע בשעות העומס לאורך הרחוב שעומד כיום על כ-8-5 דקות.

הזמן הרב שנחסך לאוטובוסים הקיימים בשעות העומס (בין 15%-25% מסך  כל זמן הנסיעה של הקוים השונים) מאפשר למשרד התחבורה לייעל את מערך התחבורה הציבורית באזור ולהוסיף תדירות ושירות.

 ממרץ 2020 יתוגבר באופן משמעותי השירות לאורך ציר קפלן ע"י הוספת שני קווים חדשים שישפרו את השירות בעיר בדגש על חיבור דרום מזרח העיר וכן תגבור של נסיעות בקווים העמוסים העוברים ברחוב.

לדברי ון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "ממשיכים לפנות את הדרכים לטובת תחבורה ציבורית בכל העיר. בנת"צ החדש ברחוב קפלן כבר הצלחנו לצמצם את זמני הנסיעה באוטובוסים מכ-25 לכ-5 דקות בלבד. אמרתי ואומר זאת שוב – הגברת השימוש בת".

בנוסף מתוכנן כי שלושה נתיבים יופקעו לטובת תחבורה ציבורית ברחובות יצחק שדה, משה דיין ושדרות קק"ל, במסגרת הפרויקט "מהיר לעיר".