חדשות    

עלייה בתלונות על היחידה לקנאביס רפואי – על מי הכי התלוננתם השנה ועל מה

מנתוני נציבות פניות הציבור עולה שהתלונות הכי מוצדקות בדואר ישראל, כמו כן חלה עלייה בתלונות על היחידה לקנאביס קפואי ועל משרד התחבורה

שיימינג ברשת כבר לא מספיק, מספר התלונות שהתקבלו בנציבות פניות הציבור בשנת 2018 המשיך לשקף מגמת עלייה במספר התלונות בשיעור של 7%. נציבות תלונות הציבור היא יחידה הפועלת במשרד מבקר המדינה, ותפקידה לטפל בתלונות אזרחים הנוגעות למשרדים ולמוסדות ממשלתיים.

מספר התלונות שהתקבלו ב-2018 בנציבות היה 14,461 תלונות .הגוף שעליו התקבל מספר התלונות הגדול ביותר הוא המוסד לביטוח לאומי עם 1,101 תלונות. אחריו  במקום הלא מכובד דואר ישראל, שנגדו התקבלו 864 תלונות.  משרד התחבורה עם 826 תלונות במקום השלישי, והוא המשרד הממשלתי שנגדו התלוננו הכי הרבה מהפונים. במקום הרביעי משטרת ישראל,  סוגרות את הרשימה רשות ההגירה והאוכלוסין, משרד הבריאות, משרד המשפטים, משרד החינוך, רשות המסים ואחריה משרד הבינוי והשיכון.

35% מהשיעור הכללי של התלונות הוגדרו כמוצדקות,  שיעור חריג לפי הדוח: "מדובר באחוז גבוה מהמקובל במדינות מתוקנות". עוד מציינים בדוח כי בשלוש השנים האחרונות חלה עלייה בשיעור התלונות המוצדקות – ב-2017 שיעור התלונות המוצדקות עמד על 32%, וב-2016 – על 29%.

בניתוח התלונות המוצדקות דואר ישראלקיבל את השיעור הגבוה ביותר של תלונות מוצדקות, כך לפי 73% מהתלונות שהתקבלו על הדואר. הגוף השני שנגדו שיעור התלונות המוצדקות היה גבוה מהשיעור הכללי של התלונות המוצדקות היה משרד הבריאות עם 61% תלונות מוצדקות. כ-50% מהתלונות שהתקבלו נגד משרד התחבורה היו מוצדקות.

על מה מתלוננים 

השנה חלה צמיחה בתלונות של חולים הזקוקים לקנאביס רפואי: מספר התלונות שהתקבלו ב-2018 על היחידה לקנאביס רפואי גדל ביחס של פי 2.5 ביחס ל-2017.

בכלל זה חזרו ונשנו תלונות על אי-קליטת בקשות שנשלחו ליק"ר (היחידה לקנאביס רפואי; על אובדן מסמכים שהועברו ליק"ר; על אי-טיפול בבקשות שחסרו בהן מסמכים תומכים בלא שניתנה למבקשים או לרופאיהם הודעה על כך בזמן אמת; על שיהוי ניכר בקליטת הבקשות ובטיפול בהן, הגורם פעמים רבות לקטיעת הרצף הטיפולי; על שיהוי בהעברת רישיונות לגורמים המספקים את הקנאביס הרפואי; וכן על אי-עדכון המבקשים בדבר התקדמות הטיפול בבקשתם. כמו כן נטען כי זמן ההמתנה למוקד הטלפוני, שמפעילה חברה חיצונית מטעם היק"ר ובאמצעותו מוסרת מידע למבקשים, הוא ממושך ובלתי סביר, וכי לא פעם המוקד הטלפוני מוסר למבקשים מידע שאינו רלוונטי.

הדוח גם מתייחס למספר הגדול של התלונות שהתקבלו נגד משרד התחבורה: "השנה בולט משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, כגוף שעליו התקבל המספר הרב ביותר של תלונות בנושא השירות לציבור. מספר התלונות על אגף הרישוי שהטיפול בהן הסתיים גדל בשיעור של 75% לעומת השנה הקודמת".

עוד עולה מסיכום הנתונים, כי אזרחים ותיקים מעל גיל 65 ערים לזכויות שלהם ושיעור התלונות שלהם לנציבות כמעט כפול משיעורם באוכלוסייה. תלונות רבות התקבלו בנושאי היריון ולידה (מימון בדיקות וקבלת גמלת שמירת הריון וחופשת לידה) וכן תלונות לגבי נוקשות בטיפול בבקשות למתן הנחות בשכר לימוד של ילדי אימהות עובדות.

מהפילוח עולה עוד, כי בנושאי דיור ואכלוס, גמלאות, חינוך, השכלה ורווחה – שיעור התלונות של נשים גדול יותר לעומת שיעור התלונות של גברים. ביתר נושאי התלונות שיעור התלונות של נשים היה קטן יותר לעומת הגברים.

הוט וסלקום שיאניות התלונות השנה

הציבור כבר לא אוהב את רמי לוי? תלונות שיא על הרשת

מזרחי טפחות – הטוב ביותר בטיפול בתלונות לקוחות