הלמ"ס פרסמה את הנתונים על מכירות רשתות השיווק ליוני-אוגוסט 2019. בתקופה זו חלה עלייה של 3.6% (במחירים קבועים) בסך כל פדיון רשתות השיווק, לאחר עלייה של 3.2% (במחירים קבועים) בשלושת החודשים מרץ-מאי 2019
ברשתות המזון חלה עלייה של 2.6% (במחירים קבועים) בפדיון, לאחר עלייה של 3.8% (במחירים קבועים) בחודשים מרץ -מאי 2019.
נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה, כלי בית ו"שונות" – מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה.
פדיון הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כולל את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים.
השינויים בערך המכירות ברשתות אלה אינם משקפים בהכרח את השינויים בערך המכירות של מוצרי צריכה בכלל המסחר הקמעוני. זאת, כאשר יש מעבר של קונים ממסגרת המסחר הקמעוני האחר למסגרת חנויות של רשתות השיווק הנחקרות, מסיבות שונות, למשל: פתיחת סניפים חדשים, רכישה של חנויות קיימות וסגירת סניפים.
הנתונים העדכניים הם ראשוניים ומבוססים על מידע מהרשתות המובילות, בהודעה שתפרסם הלמ"ס בחודש הבא הנתון יתעדכן עם קבלת המידע מכל הרשתות הנחקרות.
הנתונים, הנאספים מדי חודש מרשתות השיווק על ידי סוקרי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משמשים כאינדיקטור לצריכה הפרטית. נתונים אלה מקדימים בחודש את הנתונים של פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ, המשמשים גם הם כאינדיקטור נוסף.
פדיון רשתות השיווק | מנוכה עונתיות[1] ינואר – יולי 2019 | מנוכה עונתיות[2] ינואר – אוגוסט 2019 | מגמה בחישוב שנתי מרץ – מאי 2019 |
מגמה בחישוב שנתי יוני – אוגוסט 2019 |
סה"כ (לא כולל דלק) | 0.2 | 0.5- | 3.2 | 3.6 |
מזה:
מזון |
0.7- | 0.7- | 3.8 | 2.6 |
טקסטיל והלבשה | 2.0- | – | – | – |
מוצרים בני קיימה[3] | 3.2- | – | – | – |
שונות[4] | 4.5 | – | – | – |
דלק | 0.5 | – | – | – |
[1] כל תקופה לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת.
[2] כל תקופה לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת.
[3] מוצרים שאפשר להשתמש בהם שימוש חוזר וממושך יותר משנה אחת.
[4] בסעיף זה כלולים: מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה.