על בד – משתפרת, אבל לאט; האבידה ברבעון – 34 מיליון שקל
שוק ההון    

על בד – משתפרת, אבל לאט; האבידה ברבעון – 34 מיליון שקל

אמנון ברודי, מנכ"ל על בד, יח"צ

 התוצאות של על בד ברבעון השני ובמחצית הראשונה של 2018 מבטאים שיפור מתון אך עקבי ביחס לתקופות המקבילות בשנה הקודמת. 

·       הכנסות הרבעון השני גדלו ב- 6.9% והסתכמו ב- 387.6 מיליון שקל

·       הרווח הגולמי ברבעון השני גדל ב- 11.2% והסתכם ב- 79.5 מיליון שקל

·       ה-EBITDA ברבעון השני גדל ב-8.3% ל-33.8 מיליון שקל

·       הרווח התפעולי והנקי הושפעו מהפחתת מוניטין של 14.6 מיליון שקל במגזר ההיגיינה הנשית

·       במחצית הראשונה של 2018 צמחה החברה ב-6.6% עם שיעור EBITDA של 9% מסך ההכנסות ובנטרול הפחתת המוניטין נרשם  רווח תפעולי של כ-36 מיליון שקל

החברה הנחשבת לחברה הבינלאומית השלישית בגודלה בעולם בייצור מגבונים לחים שאינם ממותגים, והספקית הגדולה בארה"ב ליצור טמפונים לא ממותגים, הכניסה במחצית הראשונה של 2018 כ-763.7 מיליון שקל, גידול של 6.6% בהשוואה להכנסות של כ-716.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה. ברבעון השני ירד השער הממוצע של הדולר מול השקל בכ- 0.4% ועלה השער הממוצע של האירו מול השקל בכ- 8%, בהתאמה אל מול התקופה המקבילה אשתקד. כתוצאה מהשינוי בשערי החליפין, נטו, גדלו הכנסות החברה בכ- 20 מיליון שקל.

בחלוקה למגזרים: ההכנסות ברבעון השני של 2018 בתחום המגבונים הלחים בישראל הסתכמו ב- 144.3 מיליון שקל בהשוואה לכ- 103.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד;באירופה הסתכמו ההכנסות בכ- 244.4 מיליון שקל בהשוואה לכ- 226.1 מיליון שקל; בארה"ב הסתכמו ההכנסות בכ- 33.7 מיליון שקל בהשוואה ל-25.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה. סך ההכנסות בתחום ההיגיינה הנשית ברבעון השני של 2018 הסתכמו בכ- 43.7 מיליון שקל לעומת כ- 46.3 מיליון שקל אשתקד. סך ההכנסות בתחום מוצרי הספיגה ברבעון השני של 2018 הסתכמו בכ- 26.2 מיליון שקל בהשוואה להכנסות של 30.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.