חדשות    

עם כניסת דור 5- משרד התקשורת מעוניין לסגור את רשתות דור 2 ו-3 בסלולר

FREEPIK

עם כניסת דור 5, משרד התקשורת פועל לפינוי משאבים ולהכנסתן של טכנולוגיות חדשות מתקדמות ולסגירת רשתות הסלולר בטכנולוגיות הישנות, "דור 2" (טכנולוגיית GSM), "דור 3" (טכנולוגיית UMTS),  בהליך מדורג שיימשך חמש שנים עד ל -31.12.2025.

המשרד ממשיך בפעילותו לקידומן של תשתיות אלחוטיות רחבות פס מתקדמות אשר יאפשרו מתן שירותי סלולר איכותיים וזאת נוכח הצורך במתן מענה לצרכים הגדלים והולכים של התקשורת הסלולרית בישראל והביקוש הגובר לתקשורת נתונים בפס רחב.

עם קצב התפתחות הטכנולוגיה ברשתות הסלולר, החליט המשרד לבחון קביעת מתווה לסגירת רשתות דור 2 ודור 3. מהלך זהה לזה מבוצע כבר מספר שנים על ידי מפעילי הסלולר במדינות רבות בעולם. המתווה המוצע גובש לאחר שהגורמים המקצועיים במשרד בחנו מספר חלופות.

במתווה המוצע ע"י משרד התקשורת בשלב הראשון המשרד מעוניין לאסור לחלוטין ייבוא מסחרי של מכשירים סלולריים התומכים בטכנולוגיות ישנות בלבד. בשלב השני הפסקת חיבורים לרשת(אקטיבציה) של מכשירים סלולריים התומכים בטכנולוגיות ישנות. ובשלב השלישי והאחרון סגירת רשתות דור 2 ודור 3 לגמרי.

המתווה המפורט בשימוע, מתייחס להיערכות הנדרשת מכל הגורמים בשרשרת הערך תוך יידוע הציבור, על מנת לאפשר הערכות מתאימה.

צעד זה מצטרף לצעדים הנוספים שהמשרד מוביל במטרה לאפשר קפיצת מדרגה טכנולוגית ועל מנת לשפר את  איכות השירותים  הסלולריים המסופקים לצרכן הפרטי ולתעשייה, ביניהם: הקצאת תדרים במסגרת מכרז דור 5 אשר יאפשרו את הגדלת שיעור הכיסוי והרחבת הקיבולת בטכנולוגיות מתקדמות; ומתן תמריצים לחברות לרבות הסדר

ההפחתה באגרות אשר יסב שיעור ניכר משירותי השיחה בטכנולוגיות הישנות לשיחות בטכנולוגיות החדשות.

במדינת ישראל, מצבת התדרים לצורך אספקת שירותי סלולר, הינה מצומצמת ביחס לקיים בעולם. סגירת הטכנולוגיות הישנות ברשתות תאפשר לייעל את ניצול משאב הספקטרום לטובת אספקת שירותים בטכנולוגיות המתקדמות. בנוסף, סגירת הטכנולוגיות הישנות תסייע למפעילים להתמודד עם המורכבות התפעולית ההולכת וגדלה עם הכניסה לרשת של טכנולוגיות חדשות לצד הצורך בשימור הטכנולוגיות הקיימות כמו גם ריבוי מרכיבי הרשת המופעלים בכל אחת מהטכנולוגיות.

ההצעה מתבססת על סקירה שערך משרד התקשורת בה מתברר כי הרחבת הפריסה בדור 4 והפריסה בדור 5 באזורים מסוימים בעולם הסיטה את המיקוד של מפעילים רבים בעולם מהטכנולוגיות הישנות וזאת על מנת לפנות משאבים לטכנולוגיות אלו. הצפי הוא שבשנת 2025 יפעלו רק רשתות בטכנולוגיות מתקדמות אצל כל המפעילים בצפון אמריקה, וכן אצל רוב המפעילים באירופה.

מנכ"לית משרד התקשורת לירן אבישר בן-חורין: "הכנסתן של טכנולוגיות חדשות מחייבת סגירת הטכנולוגיות הישנות ברשתות הסלולר, זהו חלק מתהליך טבעי של גריטת טכנולוגיות ישנות. פינוי התדרים לטובת אספקת שירות בטכנולוגיות מתקדמות יסייע להעברת קצב נתונים איכותי יותר ומהיר יותר, דבר שיוביל לשיפור חוויית המשתמש לצרכן הפרטי ויאפשר הזדמנויות לפיתוח וחדשנות שישפיעו לחיוב על התעשייה"

מהפכה בסלולר: רשת דור 5 החלה לפעול בישראל

ועדת הכלכלה אישרה הטבה של 700 מיליון שקל לחברות הסלולר

משרד התקשורת דורש: 95% כיסוי סלולרי