חדשות    

עמותת ידיד תגיש בקשה לפירוק – עקב חוב של מיליון שקל ומאסר המנכ"ל

עמותת ידיד, , הפועלת לצמצום פערים ולמיצוי זכויות בעיקר בקרב השכבות החלשות, תגיש בקשת פירוק לבית המשפט ובקשה למינוי מפרק זמני. הסיבה היא שהעמותה, המעסיקה כ-50 עובדים וכ-200 מתנדבים, חייבת כמיליון שקל – לעובדים, לספקים ולרשויות שונות שמולם היא עובדת.

הוועד המנהל ניסה להימנע מסגירת העמותה ויוצא לתוכנית ארגון מחדש כדי להצילה. אלא שניסיונות ההצלה נכשלו: "העמותה נקלעה לקשיים פיננסיים כבדים. למרות מאמצנו, בהנחיית אנשי מקצוע מעולים וכן בסיוע מנהלות בעמותה, לא הצלחנו למצוא תוכנית הבראה שניתן לבצע עם סיכויים טובים להצלחה. עקב כך, הוועד המנהל ביקש מעו"ד אחיעד הראל להגיש ביום ראשון הקרוב לבית המשפט בקשת פירוק ומינוי מפרק זמני לעמותה. אנו מודים לכם על המסירות, המקצועיות והאחריות, לב כולנו דואב מאוד היום". כך לפי הוועד המנהל.

עמותת ידיד נוסדה על ידי שרי ריבקין בשנת 1997 וסייעה לדבריה מאז הקמתה למאות אלפי פונים באמצעות מרכזי הזכויות שלה הפרושים ברחבי הארץ, קידום חוקים ותקנות חברתיים, פרויקטים קהילתיים ועוד. בחודשים האחרונים העמותה נקלעה למשבר עקב מאסרו של המנכ"ל המשותף רן מלמד, מי שהיה הדמות הדומיננטית בעמותה. מלמד נידון ל-10 חודשי מאסר לאחר שהורשע בנהיגה סדרתית בפסילה וללא רישיון שתוקפו פג כבר לפני 30 שנה. במקום מלמד מונתה בחודש יוני מנכ"לית חדשה, רקפת מוסק, אולם היא עזבה תוך זמן קצר.

מלמד, עצור בגין עבירת תנועה, משום שמשנת 1989 הוא נוהג ללא רישיון נהיגה. לא עזרו הרשעות קודמות בגין אותה עבירה ואף לא שרישיונו נפסל על ידי בית המשפט לצמיתות.

מלמד נתפס ב-27 במרץ, סמוך לצומת שילת בכביש 443. בדיקה משטרתית העלתה כי הוא נוהג ללא רישיון. למלמד בסך הכל 24 הרשעות תעבורה קודמות. בדיקה נוספת העלתה כי מדובר בעניין סדרתי: הוא הורשע כבר ב-2011, אז נפסל רישיונו ל-10 שנים, אך במרץ 2016 שוב נהג ללא רישיון ונידון לארבע וחצי שנות פסילה. זה לא מנע ממלמד להיתפס פעם נוספת, בספטמבר 2017, נוהג ללא רישיון.

מהי תוכנית חרדים באקדמיה