חדשות    

ענקית ההשקעות הבינל' קרלייל התחייבה לאפס פליטות גזי חממה בכל השקעותיה עד 2050

מנכ"ל קרלייל, קיוסונג לי. צילום: World Economic Forum

ההשקעות האחראיות (ESG) מגיעות לקרנות ההשקעה הגדולות בעולם.

ענקית ההשקעות הבינלאומית קרלייל (Carlyle), הנסחרת בנאסד"ק והמנהלת השקעות בהיקף של כ-293 מיליארד דולר, הודיעה כי היא מתחייבת להשגת אפס פליטות פליטת גזי חממה (נט זירו) בכל השקעותיה, עד שנת 2050 או אפילו מוקדם יותר.

החברה הציבה שני יעדים בכל הקשור להפחתת פליטת גזי חממה בחברות הנשלטות על ידה: עד שנת 2025,  75% מהפליטות הישירות והעקיפות של גזי החממה של החברות בתיק ההשקעות של קרלייל, יהיו בהתאם להסכם פריז. לאחר 2025, כל החברות הנשלטות על-ידיה בפורטפוליו החברה יציבו יעדי אקלים תואמי החלטות הסכם פריז, בתוך שנתיים ממועד הבעלות.

קרלייל, המיוצגת בישראל ע"י HA Global מקבוצת הפניקס, הינה מחברות קרנות ההשקעה הפרטיות הגדולות בעולם הראשונות שמצטרפות לקריאה להאיץ את המעבר לכלכלת "אפס פליטות נטו" תוך הצבת יעדי אקלים הן לטווח הקרוב והן לטווח הרחוק.

מאמצי קרלייל לעמוד ביעדים אלו כבר החלו. החברה סיימה את שנתה השנייה במדידת "טביעת רגל פחמנית" כוללת של פליטות ישירות ועקיפות עבור החברות הנשלטות על-ידיה בפורטפוליו החברה ובקרנות הדגל האחרונות שלה מסוג Buyout בארה"ב וגם באירופה. זאת  תוך מתן כלים לחברות אלו לאסוף, לנתח ולהבין את נתוני הפליטות שלהם. בעזרת צוות ESG ייעודי של קרלייל, בתוך שנתיים בלבד גדל מספר החברות  בפורטפוליו החברה  העוקבות אחר "טביעת הרגל הפחמנית" שלהן ל-100%. בהתבסס על תמיכה מעשית זו, קרלייל גם פרסמה "ספר כללי אנרגיה + פחם" עבור חברות הפורטפוליו שלה בשנת 2021, שמספק כלים שלב-אחר-שלב לתכנון, יצירה וביצוע של אסטרטגיות משמעותיות למעבר משימוש בפחם.

לקרלייל יש עבר מוכח בתחום האקלים, והיא הייתה חברת ההשקעות הפרטית הגדולה הראשונה שהגדירה והוציאה לפועל את יוזמת "אפס פליטות נטו" ב-2018. בשנת 2021 הובילה קרלייל פרויקט נרחב שנועד לעקוב  אחר מדדי ESG – כולל פליטת גזי חממה ושימוש באנרגיה מתחדשת – ויצירת תקני דיווח עבור קרנות השקעה פרטיות. היוזמה המשותפת הכריזה לאחרונה על אבן דרך והתחייבות של למעלה מ-100 שותפים כלליים ושותפים מוגבלים בעולם שמייצגים 8.7 טריליון דולר ב-AUM ויותר מ-1,400 חברות פורטפוליו. כמו כן, קרלייל השלימה לאחרונה את שנת הדיווח השנייה שלה במסגרת צוות המשימה בנושא גילוי פיננסי קשור-אקלים (TCFD – Taskforce on Climate-related Financial Disclosures) כאחת מחברות ההשקעה הפרטיות הגדולות הראשונות שדיווחו בפורמט זה בשנת 2020. כחלק מהמחויבות שלה ל"אפס פליטות נטו" מתכננת קרלייל לדווח באופן קבוע על התקדמות כנגד התחייבויותיה ותעריך מחדש את היעדים באופן רציף מול תקני התעשייה.

לדברי מנכ"ל קרלייל קיוסונג לי, "באופן קולקטיבי, הכרחי שתעשיית קרנות ההשקעה הפרטיות תתמקד בהשקעה, ולא במכירה, על מנת להשיג התקדמות ממשית בהחלפת מקורות אנרגיה. בהכרזתנו על מחויבותנו ל'אפס פליטות נטו', אנו רואים את עצמנו כנושאים באחריות לקידום הפחתת פליטת ממשית בקרב חברות הפורטפוליו שלנו. המשקיעים צריכים להיות בחזית הסיוע לחברות להחליף את השימוש בפחם בכל מגזרי הכלכלה. לא רק שלאסטרטגיה זו יש פוטנציאל גבוה יותר לקדם את החלפת השימוש בפחם, אלא שהיא מהווה גם גורם מפתח בהפיכת החברות לתחרותיות יותר בעולם שמחליף את השימוש בפחם – מה שמוביל לביצועים טובים יותר ולתוצאות טובות יותר עבור המשקיעים שלנו".

השקעות ESG: איכות הסביבה וזכויות עובדים, לא רק רווח