חדשות    

עסקת פסגות: אלטשולר שחם גמל ופנסיה פועלת למכירת נכסים להראל ב-185 מיליון שקל

יאיר לוינשטיין

מעודכן ל-06/2021

 החברה חתמה על הסכם לניהול משא ומתן עם הראל פנסיה וגמל למכירת כמה קופות גמל, ובהן: קרן הפנסיה החדשה, קופת גמל להשקעה וקופת חיסכון לכל ילד

אלטשולר שחם גמל ופנסיה מדווחת היום כי התקשרה במזכר הבנות בלתי מחייב עם הראל פנסיה וגמל לניהול משא ומתן בתנאי בלעדיות למכירה אפשרית של פעילות מספר קופות גמל, ובכללן – קרן הפנסיה החדשה, קופת גמל להשקעה, קופת חסכון לכל ילד וקופת גמל וקרן השתלמות בניהול אישי, בהיקף נכסים מנוהלים של כ-10 מיליארד שקל. כמו כן, החברה בוחנת מכירה אפשרית של פעילות קרנות הפנסיה של פסגות ובכללן, קרן פנסיה ה.ע.ל בהיקף נכסים מנוהלים של כ-16 מיליארד שקל, וזאת בעבור תמורה כוללת בסך 185 מיליון שקל.מכירת חלק מהנכסים נעשית בהתאם להוראות הרגולטור אשר ניתנו בעת מתן ההיתר לביצוע העסקה לרכישת בבית ההשקעות פסגות. ההתקשרות בהסכם הרכישה כפופה לאישור המוסדות המוסמכים של הצדדים ולחתימה על הסכמים מחייבים בין הצדדים. כמו כן, השלמת העסקה תהא כפופה, בין היתר, לקבלת אישורים רגולטוריים נדרשים ולתנאים נוספים כמקובל בהסכמים מסוג זה.

יאיר לוינשטיין, מנכ"ל אלטשולר שחם גמל ופנסיה, מסר: "מהלך זה הנו צעד חשוב במסגרת תהליך המיזוג של בית ההשקעות פסגות. מכירת הנכסים לה התחייבנו במסגרת ההיתר לביצוע העסקה, מהווה המשך ישיר לתהליך המיזוג עליו אנו שוקדים בימים אלה, אשר הופך את אלטשולר-שחם לשחקן משמעותי עוד יותר בעולם החיסכון ארוך הטווח".

אלטשולר שחם גמל: חלה ירידה לא מהותית בהיקף הנכסים בשל משבר הקורונה