אחזקת דירה    

עצות לחסוך על מכשירי חשמל וגז

צילום:PIXABAY

מעודכן ל-05/2019

איך להימנע מהוצאות מיותרות על מכשריי חשמל וגז, לשים לב למחירים, לא להתפתות לקניות אצל הטכנאי ולשים לב לצריכת החשמל של המכשיר.  

מכשירי חשמל הם אולי מהמכשירים הנפוצים שאנחנו צורכים. אם מדובר במוצר גדול זה יכול לעלות הרבה כסף, והרבה פעמים אנחנו מפספסים כמה דברים חשובים בצריכתם ובהצגת המחיר.

חשוב מאוד לשים לב למה מה המחיר כולל, האם הוא כולל הובלה והתקנה. כמו כן הרבה מפספסים שההבטחה בעל פה שונה מהזמנה בכתב. חשוב במיוחד לשים לב לפרטים הבאים: אספקה, אחריות, צבע, דגם, תוספות וכו'.

כיום ברוב המכשירים יש אפשרות לצריכה אקולוגיות, זה בטווח ארוך יכול לחסוך המון כסף. על חלק מהמכשירים כמו מקררים חובה להציג את היקף הצריכה בטבלה.

כמו כן, אל תקנו מכשיר חשמלי אם לא מדדתם את השטח המויעד לו בבית, במיוחד אם מדובר במקום קטן.  כך גם לגבי נפח האחסון, למשל במקפיאים ובמקררים, לכן יש לברר אם מדובר בנפח מקסימלי לאחר הכנסת המצרכים או כשהמקרר ריק.

אל תתפשרו על לקרוא את תעודת האחריות. כאן יש לשים לב אם מדובר באחריות על הוצר או על שירות, לאיזו תקופה? כמ כן  אילו חלקים נמצאים באחריות וגם לאיזו תקופה.

יתר על כן, האם המוכר הוא משווק רשמי של היבואן, מי נותן השירות ומה היחס שלו למכשיר. קיבלתם את המכשיר ואתם נרגשים לחתום על המשלוח? חכו. בדקו שהמוצר תקין ושהכול כפי שהובטח בהזמנה ורק אז תחתמו. כך גם לגבי הטכנאי שמעוניין לנצל את הביקור בביתכם למכירת מוצרים נוספים שמהם הוא מרוויח עמלות. אל תקנו מוצר לפני שהשוויתם מחירים וביררתם צורך אמיתי.

אם אתם מעוניינים לבטל את העסקה, אתם רשאים תוך 14 ימים מיום קבלת המוצר אם לא נעשה בו שימוש והוא לא נפגם. פתיחת  האריזה לא נחשבת שימוש, אך חיבור לגז או למים כן.

אין צורך באלטעזאכן; קניתם מכשיר חשמלי חדש? המוביל צריך לפנות את הישן