חדשות    

ערבות דיגיטלית של הפועלים – למי זה טוב?

ערבות היא הבטחה לפיצוי במקרה של הפרת הסכם. לכל כתב ערבות מצורף ההסכם וההתחייבות עבורה נמסרת הערבות, סכום הערבות, מועד פקיעת הערבות ושמות הערבים. ישנם כמה סוגי ערבויות. הסוג האמין יותר הוא הערבות הבנקאית הניתנת על יד גוף חזק כמו הבנק ולכן נחשבת אמינה יותר מערבות עצמית. הערבות ניתנת בעיקר כאמצעי ביטחון בהקשר של שכר דירה ונחשבת הכלי הבטוח יותר, אך כדאית יותר למשכיר מאשר לשוכר הנאלץ לשלם עמלות גבוהות.  ערבות בנקאית נפוצה גם בעולם העסקיזאת במסגרת הסכמי שכירות, הגשת מכרזים, עסקאות מסחריות רחבות היקף, התקשרות עם קבלן עצמאי וכן בהתאם לחוק המכר דירות (הבטחת השקעות של רוכשי דירות) – שעה שקבלן מציע דירה למכירה "על הנייר".

אם פעם ערבות דרשה מאיתנו להגיע לבנק לחכות לתור, ולנהל ניירת. היום זה כבר פשוט יותר. אפשר להפיק ערבות דיגיטלית באתר ולשלוח אותה כקובץ למוטב.

דוגמה לכך אפשר למצוא בערבות הבנקאית של בנק הפועלים. לצד היתרון של החיסכון בזמן והפשטות ניתן בבנק הפועלים גם לנהל כמה  ערבויות בו זמנית בצורה נוחה יותר, והמוטבים יקבלו כמה ערבויות כקובץ בדואר האלקטרוני ויוכלו לשמור אותן בקלות.

הערבות חתומה דיגיטלית על ידי הבנק ולכן אין צורך להגיע לסניף. מי שבכל זאת רוצה הדפסה של הערבות, משום שהדפסה בבית נחשבת עותק, יצטרך לפנות לסניף. אלא שלא כל לקוחות הבנקים יכולים ליהנות מהשירות ובבנק הפועלים מצהירים שרק לקוח שלהם יוכל ליהנות ממנו.

נציין כי לא חייבים לשלוח דרך המייל את הקובץ, גם דרכים אחרות כמו תוכנות מסרים מיידים יכולות לעבוד באותה מידה. מה לגבי בנקים אחרים? בינתיים רק בנק הפועלים מספק את השירות, אך אנחנו מאמינים שכמו בכל חידוש במערכת הבנקאות נראה אותו בקרוב גם בשאר הבנקים.

ערבות בנקאית מהי – למי זה טוב וכמה זה עולה?

בקרוב ערבות בנקאית דיגיטלית

"בעל דירה בפרויקט פינוי בינוי יהיה זכאי לערבות בנקאית בשווי הדירה החדשה שהיזם התחייב למסור לו"