אחזקת דירה    

עשה זאת בעצמך: פתיחת סתימה – כמה חוסך?

מעודכן ל-01/2020

איזה סוג אנשים אתם, פונים לאינסטלטור על כל בעיה קטנה? פונים לאינסטלטור רק כשהבית מוצף? או פונים רק שכשצריך? אם אתם מהסוג האחרון, המדריך הזה בשבילכם, כי לא על כל סתימה תקראו לאיש מקצוע. נתחיל  בסתימת כיור.

בכיור של המטבח הסתימה נוצרת ממשקעים מסבון, שאריות מזון ומשקאות. כלומר הערבוב ביניהן לסבון הופך לאבנית. במקרה זה דבר ראשון, גשו לסיפון שמתחת לכיור. מתחתיו יש כוסית, שחררו אותה. לא לשכוח כמובן להניח כלי קיבול מתחת לסיפון. כמו כן בצד הסיפון יש מחברים הדומים לצינורות בצבע אפור או לבן. פתחו גם אותם ונקו את החלקים וחברו בחזרה. אם זה לא עובד, כדאי לקרוא לאיש מקצוע המבצע פעולת  פירוק וניקוי מורכבת יותר וכן משתמש גם במכונה חשמלית.

בכיור רחצת ידיים יש בעיות אחרות כמו שיערות ומשחת שיניים שנפגשות עם הסבון. גם כאן יכול להיות גודש. גם במקרה זה צריך לפתוח את הכוס התחתונה בסיפון ולנקות היטב ולהרכיב חזרה עד הסוף עם כיוון השעון. רק אם לא עבד קראו לאיש מקצוע.

מניעה: כדי להימנע מסתימות שאריות מזון וקפה אל תשימו בכיור וכן שימו מסננת. הימנעו מסודה כאוסטית, כי היא יכולה לעשות יותר נזק מתועלת.

פתיחת סתימה בשירותים: בשירותים הגורם המוביל לסתימה הוא מגבונים ומוצרי היגיינה נשית .במקרה שיש לכם אסלה עם ברך עם ביקורת, אפשר לטפל בה בעצמכם. אבל כשפותחים את הביקורת מאחור,  שימו לב שכל המים יוצאים החוצה. לכן פתחו בזהירות והכניסו קפיץ ידני או ספירלה כדי לדחוף את הגודש.

כמה חוסך:

מחיר פתיחת סיפון 300-400 שקל, זה גם המחיר לפתיחת סתימת שירותים. עדיף לכם לחסוך אותו.

עשה זאת בעצמך נזילה בברז – כמה זה חוסך

עשה זאת בעצמך: תיקון תריס – כמה זה חוסך