פיקדונות מובנים    

פועלים בפיקדון מובנה על מדדי מניות גלובליים ועל מניות התשתית ביפן

בנק הפועלים משיק את "יתרון מובנה סל בינלאומי" – פיקדון מובנה שקלי (סטרקצ'ר) שבו ההפסד הריאלי מוגבל (הרצפה היא קרן ההשקעה נומינלית) ומנגד קיים אפסייד מותנה בהתנהגות מדדי מניות גלובליים.

המשקיעים בפיקדון המובנה יזכו לקבל בסוף תקופת הפיקדון (כשנתיים)  100% מהתנהגות ממוצעת רבעונית של סל מדדי מניות גלובליים (עד לתתקרה מסוימת, אותה יש לברר בסניפים), ביניהם – הדאו ג'ונס, מדד MSCI לבורסת סינגפור, קוספי של קוריאה, ת"א 25, דקס, שטוקהולם ועוד. המועד האחרון להצטרפות 23 ביוני וסכום המינימום להפקדות – 20 אלף שקל. הפיקדונות מהסוג הזה אינם תמימים כמו שהם נראים. ראשית, יש להבין שלמרות שלכאורה גם בתרחיש הרע אין כאן הפסד מכיוון שמקבלים בכל מצב את קרן ההשקעה בתום התקופה זה לא מדויק, מכיוון שקרן ההשקעה נומינלית, והמשקיעים בתרחיש זה מפסידים את עליית המדד במשך התקופה (כשנתיים).

לצד פיקדון זה, מציע בנק הפועלים, פיקדון מובנה בשם "יתרון מובנה יפן" – פיקדון שקלי לשנתיים וחצי, שהקרן בו מובטחת (קרן נוומינלית; לא קרן ריאלית) וכן עשויים המשקיעים בפיקדון לזכות באפסייד – מענק שמותנה בהתנהגות סל מניות התשתית ביפן. המשקיעים יקבלו 80% מהתשואה של הסל (עד לתקרה מסוימת). המענק צמוד לדולר; מינימום הפקדה – 20 אלף שקל וניתן להצטרף עד 14 ביולי 2011.