פיקדונות מובנים    

פועלים בפיקדון מובנה על מניות אגרו וכימיקלים

בנק הפועלים מציע ללקוחותיו פיקדון דולרי מובנה לתקופה של 20 חודשים עם קרן מובטחת ומענק שמותנה בהתנהגות 10 מניות, הנסחרות בוול-סטריט, בתחום האגרו, כימיה ואנרגיה.

במהלך תקופת הפיקדון תיבדק כל אחת מהמניות ותרומתה למענק תחושב כך – לכל מניה נקבע חסם בשיעור של 30% מעל שער הבסיס של המניה. במידה ושער המניה לא חרג או לא נגע בחסם שנקבע עבורה לאורך כל התקופה, תילקח לחישוב תשואת המניה בפועל (מנקודה לנקודה), חיובית או שלילית. במידה וביום מסחר כלשהו שער המניה חרג או יגע ולו פעם אחת בחסם, תשואת המניה תקובע בשיעור של 3% למשך תקופת הפיקדון.

המענק בגין הפיקדון יחושב לפי סכום תוצאות מכפלת התשואה של כל מניה במשקלה היחסי בסל המניות. המניות בסל – מונסנטו, פוטאש, סינג'נטה, דיר, מוזאיק, אגריום, ואלרו, CF, אקסון מובייל ושברון. משקלה של כל מניה – 10%.

בבנק הפועלים מדגישים כי הקרן הדולרית מובטחת וכן שלצורך חישוב התשואה יילקחו בחשבון ביצועים חיוביים ושליליים של כל מניה.  מעבר לכך, בפועלים מדגיישם גם את הסיכון וכן שייתכן שהמענק שהלקוח יזוכה בו יהיה נמוך מהריבית שיכול היה לקבל בפיקדון דולרי אחר לאותה התקופה. פיקדון מובנה (סטרקצ'ר) מוגדר במערכת הבנקאית כעסקה שכרוכה בסיכון מיוחד. סכום המינימום להפקדה – 50 אלף דולר.