שוק ההון    

פוקס – הרוויחה 41 מיליון שקל; גידול של 30%

פוקס קרדיט צילום יחצ

קבוצת קמעונאות האופנה פוקס הרוויחה כ-41.1 מיליון שקל כ-31.4 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017.

הכנסות הקבוצה ((מתוך הדיווח המגזרי על בסיס 100% מהפעילות) הסתכמו בכ-617.5 מיליון שקל, גידול של כ-8% לעומת לרבעון המקביל ב-2017. במכירות בישראל רשמה פוקס ירידה של כ-18.2 מיליון שקל, 4.2% פחות מברבעון המקביל ב-2017. בפוקס מסבירים את הקיטון בהכנסות בעיתויו של חג הפסח שהשנה חל ברבעון הראשון ואילו שנה שעברה – ברבעון השני.

לאחר התאמות, הסתכמו הכנסות הקבוצה ברבעון השני, בהתאם לדוחות הכספיים, בכ-431.9 מיליון ש"ח לעומת כ-387.2 מיליון ש"ח בתקופה מקבילה אשתקד, עליה של כ- 11.5% (כ- 44.6 מיליון ש"ח).

בתחום האופנה בחו"ל נרמה עלייה של כ-1.7 מיליון שקל לעומת כ-5 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2017, גידול של כ-30%.

בשאר הרשתות הלא משוייכות הסתכמו המכירות בכ-152 מיליון שקל לעומת כ-90 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017.

הרווח הגולמי עלה בכ-30 מיליון שקל והסתכם בכ-268 מיליון שקל לעומת כ-240 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017.

הרווח התפעולי ברבעון השני הסתכם בכ-41 מיליון שקל לעומת כ-46.5 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017. שיעור הרווח התפעולי עמד כל כ-9.5% מהמכירות לעומת כ-12% מהמכירות ברבעון מקביל ב-2017.

הראל ויזל, המנכ"ל והבעלים קבוצת פוקס אמר לאחר פרסום התוצאות: "אני שמח להציג היום תוצאות מצוינות לקבוצת פוקס, הן ברבעון השני והן במחצית הראשונה של 2018. אנו ממשיכים באסטרטגיה של פיתוח מותגים ושווקים חדשים יחד עם חיזוק המותגים הקיימים. בשנת 2018 השקנו את המותג Urban Outfitters בישראל, פתחנו חנויות Nike וללין בקנדה, רכשנו 50% מרשת שילב, חתמנו על הסכם עם לאומי קארד להקמת מועדון כרטיסי אשראי ואנו ממשיכים לפתח ולהוסיף מותגים לאתר הסחר המוביל שלנו TERMINAL X. אנו בטוחים כי המשך יישום אסטרטגיה זו יבטיח את צמיחת הקבוצה ושיפור רווחיותה גם בשנים הבאות".

לאומי על פוקס – תמחור אטרקטיבי

"פוקס פרסמה תוצאות טובות לרבעון השני כאשר לוקחים בחשבון השפעה עונתית שלילית משמעותית. ניתן לראות כי התוצאות של החברה ממשיכות לעמוד בסטירה עם חששות השוק למשבר בתעשייה, שהובילו את המניה לירידה של 36% מנובמבר ועד מרץ השנה. אין לנו כוונה להמעיט באתגרים של שוק האופנה המקומי, אלא לציין כי לא כל חברה בשוק תושפע באופן דומה – יש חברות, כמו פוקס, שלדעתנו מסוגלת להתמודד עם האתגרים", כך כותבים בלאומי שוקי הון בעקבות הדוח.

"מכירות. סך המכירות עלו בכ-8%, למרות השפעת החג, וזה בשל גידול משמעותי במכירות של מגזר האחרים, שברבעון הזה מהווה 24.6% מהמכירות, בהשוואה לשיעור של 15.7% ברבעון המקביל. מרבית הגידול באחרים נבע ממותגי הספורט של החברה, שהתרחבו בצורה משמעותית בשנה האחרונה, וגם החלו לפעול בחו"ל (נייק קנדה). לגבי המגזר הראשי, אופנה ואופנת הבית, אם נסתכל על המכירות החצי שנתיות על מנת לנטרל את העונתיות, המכירות בחנויות הזהות ירדו 1.4%, מול ירידה של 2.8% במדד ריס. אין ספק כי המעבר של מכירות אופנה לחו"ל דרך האינטרנט ונסיעות לחו"ל מקשים על המכירות של החנויות הפיזיות, אך לא מדובר בתוצאה קשה במיוחד, אלא כזו שתדרוש מהחברה ניהול הדוק של שטחי המסחר ורמת ההוצאות. ללין, לעומת זאת, מציגה תוצאות חזקות מאוד עם גידול מרשים של 11.2% בחנויות הזהות.

"שיעור הרווח הגולמי  עמד במחצית על 61%, בהשוואה לשיעור של 58.6% במחצית המקבילה. השיפור נובע מתיסוף השקל מול הדולר, בעיתוי הקולקציות ושיפור תנאי הסחר. לאחרונה, השקל נחלש מול הדולר וממשיך להיחלש מול האירו, אך ברמה השנתית עדיין מדובר על שערים שיתרמו לשיעור הרווח הגולמי. כמו כן, אנו ממדלים שיעור יותר נמוך, כך שגם אם נראה ירידה בשיעור הרווח הגולמי בהמשך, הדבר לא ישפיע על הערכת השווי שלנו.

"הוצאות התפעול היו על הצד הגבוה בשל מגזר האופנה ואופנת הבית. מנגד בללין ובמגזר האחרים הם היו נמוכות יחסית בשל הגידול במחזורי הפעילות. שיעור הרווח התפעולי ברבעון עמד על 8.5%, תוצאה מאוד חזקה בהתחשב בעונתיות. בחצי שנה החברה מציגה שיעור רווחיות של 6.5% בהשוואה ל-4.7% במחצית המקבילה, שיפור של כמעט 40%.

שורה תחתונה. החברה ממשיכה להציג דוחות טובים ושיפור משמעותי ברווחיות. נזכיר כי פעילויות חדשות ו-טרמינל Xמעיבים על הרווחיות, מה שצפוי להשתנות בטווח הקצר. כמו כן, פעילות כרטיס האשראי גם היא צפויה לשפר את הרווחיות. בנוסף, התוספת של שילב לעסקי החברה תתרום עוד יותר לגיוון מקורות ההכנסה של הקבוצה ובכך תוסיף ליציבות את התוצאות. המניה ממשיכה להיסחר במחיר אטרקטיבי".