"פוקס נסחרת במכפיל רווח נמוך, ללא סיבה"
שוק ההון    

"פוקס נסחרת במכפיל רווח נמוך, ללא סיבה"

בלאומי שוקי הון אהבו את הדוחות של פוקס לרבעון הראשון של 2018. גיל דטנר, אנליסט בלאומי שוקי הון, התייחס לדוחות – "פוקס דיווחה הבוקר על רבעון חזק מאוד, כאשר היא עברה מהפסד של 18 מ' ש"ח ברבעון המקביל לרווח של 15.7 מ' ש"ח. לעיתוי החג השנה היה השפעה משמעותית על התוצאות, אך יחד עם זאת, נתוני ריס מציגים שיפור של 2.2% במכירות של תקופת החג, כך שהשיפור בביצועי החברה צפוי להימשך לתוך המחצית הראשונה של השנה.

"במבט על התוצאות תפעוליות של 100% מהפעילות: המכירות גדלו בשיעור של 20%, בשל עיתוי החג ופתיחה של שטחי מסחר חדשים (בעיקר בתחום האחרים). המכירות בחנויות הזהות עלו ב-5.3% במגזר אופנה ואופנת הבית, וב-16.6% בללין. 

"שיעור הרווח הגולמי עמד על 58.3%, בהשוואה לשיעור של 53.5% ברבעון המקביל – גידול משמעותי ביותר. השיפור נבע מתיסוף השקל מול הדולר והשקה מוקדמת של עונת הקיץ (תחילת העונה מאופיינת בשיעורי רווח גבוהים יותר). כמו כן, החברה ציינה כי במגזר אופנה ואופנת הבית היא נהנתה משיפור בתנאי הסחר.

"הרווח התפעולי עמד על 25.7 מ' ש"ח, בהשוואה להפסד של 8.6 מ' ש"ח. שיעור ההוצאות התפעוליות מסך המחזור עמד על 53.8%, בהשוואה לשיעור של 55.2% ברבעון המקביל. שיעור הרווח התפעולי עמד על 4.3%. הוצאות מימון. ברבעון הראשון של השנה, החברה נהנתה מהכנסות מימון, בעיקר בשל שיערוך יתרות מט"ח ועסקאות הגנה, שתרמו 5.1 מ' ש"ח. ברבעון המקביל, לחברה היו הוצאות של 12.3 מ' ש"ח – בשל תיסוף השקל.

"התזרים החופשי ברבעון עלה מ-9.1 מ' ש"ח ברבעון המקביל ל-20.8 מ' ש"ח.שורה תחתונה. מניית פוקס נסחרת לפי מכפיל של 8.2, מה שמשקף צפי להרעה משמעותית בעסקי החברה. הדבר אולי מובן, נוכח האיום של המכירות המקוונות, מה שבא לידי ביטוי בקריסתן של מספר רשתות בתקופה האחרונה. ועם זאת, התוצאות של פוקס משקפות דווקא שיפור במגמה, דבר שממחיש את השוני בתוך הסקטור. כפי שאמרנו בעבר, האתגר של המסחר המקוון משפיע וישפיע על כל השוק, אך הגורל של כלל רשתות האופנה בישראל לא יהיה זהה. חברה כמו פוקס, עם מעמד תחרותי מוביל, ניהול חזק, ומאזן איתן, תוכל להתמודד יותר טוב עם האתגרים, ולדעתנו צריכה להיסחר במכפיל גבוה משמעותית".