חדשות    

פחות בטיחותית: טויוטה ראב 4 נכשל במבחן בטיחות

טויוטה ראב4 נכשל במבחן בטיחות שערך לו מגזין הרכב השבדי Teknikens Värld. במבחן  מדמים מצב חירום של התחמקות ממכשול בעזרת תמרון חד, המאתגר את אחיזת הצמיגים, יעילות המתלים ומערכת בקרת היציבות.

במבחן הנוכחי בחנו שתי מכוניות ראב4 שונות בגרסה היברידית כפולת הנעה, כדי לנטרל אפשרות של תקלה נקודתית או פגם ייצור ספציפי באחת מהן. המבחן בוצע עם חמישה נוסעים וציוד במשקל מורשה מרבי ובלחץ אוויר בצמיגים בהתאם להמלצות היצרנית.

אבל המהירות המרבית אליה הגיעו מבלי לאבד שליטה עמדה על 68 קמ"ש לעומת 70 קמ"ש מבירות המינימום. פעם אחת אפילו הרכב  התרומם על צידו עם שני גלגלים באוויר. לעתים היה צורך בהתערבות  מערכת בקרת היציבות באיחור אך זו גרמה להחלקה אל מחוץ לנתיב. דגמים שעברו את המבחן בהצלחה ניסאן קשקאי  וקיה סורנטו.

מיוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, נמסר בתגובה כי "בטיחות ובטחון לקוחותינו נמצאים בראש סדר העדיפויות של טויוטה. לשם כך, טויוטה מבצעת מבדקי בטיחות קפדניים במהלך פיתוח מוצריה ודגם הראב 4 עומד כמובן בתקנים אלה. כל המבדקים הפנימיים של טויוטה עומדים בתקנים הגלובליים להתחמקות ממכשולים. מאז 2016 עודכנו התהליכים כך שישקפו גם את הנהלים שבהם משתמש ה- Teknikens Värld – בשלב הפיתוח הראב 4 עבר בהצלחה את המבדקים הפנימיים, לרבות מבדק ה -elk של מגזין Teknikens Värld. אנו מבטיחים לכל לקוחות טויוטה שהם יכולים להיות רגועים בנוגע לבטיחות רכביהם".