שוק ההון    

פייזר נכנעה לטראמפ – מה זה אומר על שוק התרופות?

פייזר, ענקית התרופות האמריקאית, התכוונה להעלות מחיירם של כ-100 תרופות, אבל טראמפ גרם לה לסגת מכוונתה. החברה דיווחה כי תדחה את ההעלאה של מחירי תרופות  (מניית החברה ירדה אחרי ההודעה, במסגרת המסחר לאחר הסגירה בכ-1%).

טראמפ תקף את חברות התרופות בכלל ואת פייזר בפרט דרך הטוויטר וטען כי  החברות האלו "צריכות להתבייש בעצמן על כך שהעלו מחירים". הוא הכריז כי תהיה תגובה ממשלתית וזאת לא הפעם הראשונה שחברות התרופות על הכוונת שלו. לפני חודשיים אמר טראמפ כי גיבש תוכנית שתרסן את החגיגה בשוק התרופות.

פייזר דיווחה על דחייה בכוונתה להעלות את מחירי התרופות, אחרי שמנכ"ל החברה, איאן ריד, שוחח עם טראמפ ועם שר הבריאות, אלכס אזר. "החברה תחזיר את מחירי התרופות לרמה שבה היו לפני 1 ביולי מוקדם ככל שיתאפשר מבחינה טכנית", נמסר מפייזר – "המחירים יישארו על כנם עד שטראמפ יישם את תוכניתו לרסן את מחירי התרופות, או עד סוף השנה".

טראמפ שהקדים את ההודעה של פייזר , צייץ "אנחנו משבחים את חברת פייזר על ההחלטה להחזיר את מחירי התרופות למחיר לפני העלאה, ומקווים שחברות אחרות יעשו כמוה".

המשמעות לשוק התרופות היא ברורה – לא יהיו העלאות מחירים משמעותיות בתקופה הקרובה, אחרת, רגולציה תכביד על המחירים.  החברות מבינות זאת, והן יעדיפו שלא למשוך את הרגולטור לבחון את המחירים של התרופות ולקבוע מחירי גג.