שוק ההון    

פייסבוק מאכזבת; מניית החברה ירדה אחרי המסחר ב-20%; שווי השוק ירד ב-150 מיליארד דולר

פייסבוק דיווחה על תוצאות כספיות פושרות מאוד לרבעון השני, אבל סיפקה תחזית שלילית להמשך. המניה התרסקה אחרי המסחר ב-20%, והחחש שהדוחות האלו לצד התחזית, יורידו את מדד הנאסד"ק שנמצא בשיא – קרוב ל-8.000 נקודות.  ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-13.23 מיליארד דולר, פחות מ-13.36 מיליארד דולר שחזו לה האנליסטים. למרות האכזבה, יש לציין כי הנתון מהווה גידול של 42% מההכנסות ברבעון המקביל ב-2017.

פייסבוק דייוחה כי מספר המשתמשים היומיים הפעילים עמד בסוף הרבעון על כ-1.47 מיליארד. ציפיית האנליסטים הייתה שתדווח על 1.49 משתמשים פעילים יומיים. זהו גידול של כ-11% ממספר המשתמשים בסוף הרבעון המקביל של 2017, אבל ירידה לעומת הציפיות.

שיעורן של  הכנסות פייסבוק מפירסומות מובייל, אשר מהוות את עיקר ההכנסות שלה, עמד על  כ-91% ברבעון האחרון. ברבעון המקביל של 2017 עמד שיעורן של הכנסות אלו על 87%.

מארק צוקרברג, המייסד והמנכ"ל של פייסבוק, ממשיך לנסות ולפזר אופטימיות באשר למצבה ואומר כי פייסבוק ממשיכה לצמוח במהירות.

לעומת האכזבה משורת ההכנסות, בשורת הרווח למניה הצליחה פייסבוק לעמוד בתחזיות האנליסטים ואף יותר מכך. החברה דיווחה על רווח למניה של 1.74 דולר למניה לעומת תחזיות האנליסטים שעמדו על 1.72 דולר למניה.

הרווח הנקי לרבעון הסתכם בכ-5.1 מיליארד דולר, גידול של 31% אחוז לעומת הרבעון המקביל ב-2017.

ברבעון האחרון התמודדה פייסבוק עם אחד המשברים הגדולים שידעה וזאת בעקבות דליפתם של נתונים של משתמשיה לחברת הייעוץ הפוליטית קיימבריג' אנליטיקה. בעקבות הדליפה צוקרברג אף נאלץ להגיע לשימועים ועדויות בפני בתי מחוקקים בארה"ב ואירופה.

עמוד מניית פייסבוק באתר הון

מארק צוקרברג – "אני מצטער, אני אחראי"