שוק ההון    

פייסבוק – 2 מיליארד משתמשים

יום חג לפייסבוק (FB ). המייסד והמנכ"ל מארק צוקרברג הודיע היום כי הרשת החברתית הגיעה היום ל-2 מיליארד משתמשים. מדובר בקצב גידול של כ-40% בשנה (בשנתיים האחרונות) כשהאנליסטים מצפים להמשך קצב גידול מואץ, אם כי לא בשיעור שהיה עד כה, אלא מעט נמוך יותר.  פייסבוק גדלה מבחינה אורגנית גם במספר המשתמשים שלה וגם בהכנסות וברווחים השוטפים. המודל העסקי שלה שרק לפני שלוש שנים נחשב בעיני רבים כמופרך, הוא מודל מוכח שעושה כסף. פייסבוק היא חברה שאמורה לייצר שנה הבאה רווח של קרוב ל-20 מיליארד דולר.

החברה בניהולו של צוקרברג השכילהש לא להתבסס על הרשת החברתית שלה בלבד והיא רכשה בעסקה שנראתה יקרה את ווטאפ בסכום של 19 מיליארד דולר. אבל שלוש שנים אחרי העסקה כבר ברור שהתועלת שלה לפייסבוק היתה ענקית, הרבה יותר מהעלות. גם את אינסטגרם רכשה פייסבוק לפני כ-7 שנים בסכום של 1 מיליארד דולר בלבד. נכון להיום, ברור שגם עסקה זו התבררה כמוצלחת ביותר.

מניית החברה נסחרת בבורסה האמריקאית באזור שיא של 150 דולר, אחרי עלייה של כ-20% מתחילת השנה. מאז ההנפקה לפני כחמש שנים זינקה מניית החברה פי 6.

פייסבוק היא אחת מארבע החברות שנכללות ב-FANG (לצד אמזון – ענקית הקמעונאות ברשת, נטפליקס – המספקת שידורים שוטפים של סרטים סדרות ועוד דרך הרשת, וגוגל – ענקית החיפוש באינטרנט).

למידע נוסף על מניית פייסבוק