קניות באינטרנט    

פייפאל שינתה מדיניות – לא תחזיר עמלה אם מחזירים מוצר; המוכרים זועמים

מעודכן ל-04/2019

פייפאל שינתה מדיניות – לא תחזיר עמלה אם מחזירים מוצר; המוכרים זועמים. החברה הודיעה על כמה עדכונים של הסכם המשתמש שלה (ההסכמים מול הלקוחות המשתמשים במערכת שלה).

השינוי העיקרי הוא שהחברה כבר לא תפצה מוכרים במקרים שקונים מבקשים לקבל את כספם בחזרה.

עד עכשיו כשמוכר מכר מוצרים או שירותים דרך פייפאל, הוא חויב בדמי עסקה קבועים ובעמלה על המכירה. אם הלקוח ביקש החזר כספי, כל הסכום, למעט דמי העסקה, היה מוחזר. כעת, פייפאל תשמור לעצמה את העמלה. המוכרים כמובן זועמים על המהלך, חשוב לזכור שמדובר בעמלה לא קטנה של כמה אחוזים טובים (לרוב עמלה של 2.9%).

בנוסף קיימים דמי העסקה קבועים – 0.3 דולר – עליהם גם בעבר לא היה ניתן לקבל החזר.

בנוסף לשינויים בהחזרים הכספיים, פייפאל משנה גם את הדרך שבה היא מטפלת בתשלומים בינלאומיים ובהמרת מטבעות. על העברת כסף למדינה אחרת תוטל עמלה משתנה בסך 5% במקום העמלה הקבועה שהיתה נהוגה עד עתה. עם זאת, לא מדובר בשינויים גורפים בכל העולם – בישראל הודיעה החברה: "שינוי מדיניות המשתמשים אינו נוגע לקהל המשתמשים בישראל".

חושבים לפתוח חשבון בפיוניר או בפייפל? ערכנו עבורכם השוואה