התחדשות עירונית    

פינוי בינוי בגבעתיים: אושר פרויקט לבניית 500 דירות בארבעה מגדלים

פרויקט מתחם ההסתדרות – הדמיה: סטודיו אלכס לובימוב

מעודכן ל-11/2021

הפרויקט שממוקם במתחם ההסתדרות יבוצע על ידי חברת אחים דוניץ, שקיבלה את אישור הוועדה המקומית לתכנון ובנייה הדירות החדשות ייבנו ב-4 מגדלים בני כ-24 קומות, ו-168 מהן יימסרו לדיירים הקיימים

דוניץ החליפה בקידום וביצוע הפרויקט את חברת גינדי ייזום מקבוצת גינדי השקעות לאחר שרכשה ב-2019 את החברה שמחזיקה בזכויות לבניית כ-1,000 דירות במסגרת פרויקטי פינוי בינוי ברמת השרון וגבעתיים, וזאת לאחר שקיבלה את האישורים של דיירי המתחם. למתחם תב"ע שאושרה בוועדה המחוזית, ודוניץ פועלת להכרזת המתחם כמתחם התחדשות עירונית במסלול מיסוי. בשלב זה החברה פועלת להגשת להיתרי בניה.

התחדשות מתחם ההסתדרות בגבעתיים מורכבת מעשרה מתחמים וכוללת פינוי של כ-900 יחידות דיור קיימות, ובנייה של כ-3,000 יחידות דיור חדשות במקומן. המתחם כולו משתרע על פני כ-101.5 דונם.

לחברת דוניץ פרויקט פינוי בינוי נוסף בגבעתיים שאושר זה מכבר בוועדה המחוזית תל אביב והחברה נמצאת בשלב היתרי הבניה. מדובר במתחם ברחובות המרי-ניצנה, הנמצא במקום שהוא מהגבוהים באזור תל אביב ומשקיף על תל אביב רבתי. הפרויקט כולל שני בניינים בני 5 קומות ושני בניינים בני 8 קומות, עם 105 דירות חדשות בסך הכל, שייבנו במקום 42 דירות ישנות שבנויות כיום ב-7 בניינים. הפרויקט כולל גם שצ"פ ושטחים ירוקים. לחברה יש חתימות של הרוב המיוחס הנדרש בקרב דיירי המתחם, ותוכניות להיתר בנייה יוגשו בהקדם.

חברת אחים דוניץ המנוהלת על ידי המנכ"ל הוותיק נסים אחיעזרא היא חברה ציבורית הפעילה מזה למעלה מ-50 שנה ונסחרת בבורסה לני"ע של תל אביב. החברה היא מהחלוצות בתחום ההתחדשות העירונית, עם 5 פרויקטים באזורי ביקוש מובהקים הנמצאים בשלבים שונים: פרויקט בינוי פינוי ענק בקריית האמנים הכולל פינוי של 276 דירות ובניית כ-1400 דירות ב-14 מגדלים בני 25-35 קומות שבנייתו נמצאת בעיצומה, וארבעה פרויקטים נוספים הנמצאים בשלבי תכנון שונים: פרויקט בדרך השלום בתל אביב, הגובל ממערב בגן וולפסון וממזרח בגבעתיים. המתחם משתרע על פני כ-15 דונם ומורכב ממספר בניינים ובהם כ-150 דירות ושטחי מסחר, במקומם תבנה החברה 490 דירות. התכנון נמצא לקראת סיום תכנון; שני פרויקטים בגבעתיים: האחד –  ברח' ההסתדרות מול הקניון, יכלול כ- 500 יח"ד והשני – ברחוב המרי צפוי לכלול כ – 105 יח"ד; פרויקט במתחם הצעירים ברמת השרון בשכונת נווה מגן הוותיקה, העתיד לכלול-כ- 480 יח"ד ונמצא בשלב בקשות להיתרי בניה.  לחברה פרויקטים נוספים באשדוד בהיקף של כ-350 יח"ד ובגבעת שמואל בהיקף של כ-87 יח"ד הנמצאים בבניה.

נסים אחיעזרא, מנכ"ל חברת אחים דוניץ, מסר: "אנו שמחים על אישור הפרויקט בוועדה המקומית. מתחם ההסתדרות בגבעתיים ממוקם במיקום אידאלי בעל נגישות גבוהה מאוד בלב אזור הביקוש – כבר היום קיימת בקרבתו תחבורה ציבורית ענפה, ומתוכננת לעבור באזור הרכבת הקלה. גבעתיים היא עיר מאוד מבוקשת למגורים והיצע הדירות החדשות בה מוגבל מאוד, ואנו וצופים ביקושים גבוהים לפרויקט".

חברת האחים דוניץ שוקלת רכישת השליטה באלעד מגורים