פינוי בינוי ראשון בחדרה: ייבנה מגדל בן 21 קומות בשימושים מעורבים
חדשות    

פינוי בינוי ראשון בחדרה: ייבנה מגדל בן 21 קומות בשימושים מעורבים

חברת  י.א towers  של היזמים יניב בל  ואלי גניש וחברת עמרם אברהם, המחזיקות בה בחלקים שווים, קיבלו השבוע היתר בנייה לפרויקט פינוי בינוי הראשון בעיר חדרה – על מגרש בשטח 2.5 דונם שאוחד מתוך שלושה מגרשים.  התוכנית היא לאיחוד וחלוקה ברחוב הנשיא פינת ששת הימים במרכז העיר.  בקבלת היתר הבנייה, ההתקשרות מול וועדות התכנון, הדיירים והרשות המקומית סייעה ליזם מינהלת ההתחדשות העירונית החברה הכלכלית חדרה.

בפרויקט ייהרסו שלושה מבני רכבת ישנים בני 3 קומות  ובמקומם על  המגרשים המאוחדים ייבנה מגדל בן 21 קומות בשימושים מעורבים של מסחר, תעסוקה ומגורים.  בעלי הדירות הוותיקים יפנו 29 דירות בשטח ממוצע של כ 70 מ"ר ויקבלו במקומן דירות בנות כ 85 מ"ר + 21 מ"ר  מרפסת וכן חניה,  תת קרקעית ומחסן.

בפרויקט החדש, שהקמתו צפויה להתחיל על פי היזמים בשבועות הקרובים, יהיו  שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של 2,600 מ"ר על שלוש הקומות הראשונות ומעליהן 18 קומות של מגורים עם 120 דירות. תמהיל הדירות בפרויקט  יכלול דירות  2-5 חדרים והשייוק החל. כמו כן, בהתאם לדרישות התכנית, היזם מקצה לרשות המקומית שטח למבנה ציבורי של  120 מ"ר . כמו כן יקים חמישה מרתפי חניה תת קרקעית.

דירות 4 חדרים של 106 מ"ר  + 21 מ"ר  מרפסת נמכרת  במחיר של החל ב-1.38 מיליון שקלים ודירת 3 חדרים בשטח של 85 מ"ר + 21 מ"ר מרפסת נמכרת החל ב-1.19 מיליון שקלים.

השקעה של 100 מיליון שקל

פרויקט הפינוי בינוי הראשון של י.א towers  ועמרם אברם , הנמצא בלב המרכז המסחרי של חדרה [המע"ר],  ייבנה על הרחוב הראשי של העיר, בקרבת בניין העירייה בקרבה לקניון חדרה כמו כן בקרבת בית משפט השלום החדש שנבנה בימים אלה במרכז העיר בהשקעה של 100 מיליון שקלים. בעתיד מתוכנן לקום באזור גם קומפלקס מרכז אזרחי שיכלול בניין משולב לעירייה ולקריית ממשלה, וכן היכל תרבות   בשטח של כ-45,000 מ"ר. כל זאת בהשקעה מתוכננת של כ360- מיליון שקלים. המכרז להקמת הקומפלקס צפוי לצאת במהלך 2020.

גולת הכותרת בתכנון פיתוח המע"ר של חדרה הוא העתקת תחנת האוטובוסים ממרכז העיר למתחם  תחבורה מרכזי וחדש בשילוב עם  תחנת הרכבת "חדרה מערב'" הסמוכה לכביש החוף , אשר תאפשר הקמת כ-200 יח"ד במיקום מבוקש במרכז העיר מכוח תכנית מאושרת.

צביקה גנדלמן, ראש העיר חדרה: "הפרויקטים המקודמים כיום במרכז העיר חדרה בכלל ופרויקטים בהתחדשות עירונית בפרט הם עוגן חשוב בחיזוק השכונות והקהילה במרכז העיר , שצפוי לעבור מתיחת פנים משמעותית בשנים הקרובות.  אנו צופים כי בעשור הבא תכפיל העיר חדרה את האוכלוסייה שלה מ 100,000 תושבים כיום ל כ 200,000 תושבים".

נדב הדר, מהנדס העיר חדרה : "בכל מרכז העיר מגובשת בימים אלה תכנית מיתאר להתחדשות עירונית במימון הרשות להתחדשות עירונית ומול הוועדה המחוזית חיפה. תכנית זו מתווה את הפיתוח העתידי של לב העיר תוך הגדלת זכויות הבניה למסחר תעסוקה ומגורים בתחום שבין רח' הנשיא בצפון לרח' ביאליק בדרום, וכן יוצרת את הקישור למערב העיר באמצעות טיפול ברח' שמעוני עד תחנת הרכבת. פרויקט פינוי הבינוי ברחוב הנשיא פינת ששת הימים תואם את עקרונות תכנית המתאר להתחדשות עירונית ואנו סבורים כי הוא הראשון מני פרויקטים רבים מסוג זה במרכז העיר".

שכונה חדשה צפויה לקום בחדרה -שכונת הפארק;