רכב ותחבורה    

פיצ'ארים שאתם חייבים ברכב חדש

מתכננים לרכוש רכב חדש ולא יודעים איזה פיצ'ארים אתם חייבים ברכב שלכם? היום קיימים מגוון רכבים המציעים לכם שדרוגים רבים ובניהם, פיצ'רים חדשים הכוללים: חיישנים לבטיחות ברכב, מניעה של שכיחת ילדים באוטו, דאגה לנוחות מקסימלית ועוד. אם עוד לא יצא לכם להכיר את שלל הפיצ'רים הטכנולוגיים הקיימים, ריכזנו עבורכם את כולם במאמר אחד. 

חיישן התנגשות ובלימת חירום 

בעקבות תאונות רבות שהתרחשו בשנים האחרונות ואי שמירת מרחק, הומצא הפיצ'ר הבא שמותקן ברכבים החדשים – בלימת חירום אוטומטית אשר מפעילה את הבלמים כאשר הרכב מתקרב להתנגשות ברכב לפניו. כלומר, ברגע שהמערכת מזהה צפיפות או קרבה לפגיעה ברכב השני, היא מפעילה יד את הבלמים. חיישן זה פועל גם כאשר מדובר בהולכי רגל. נוסף לחיישן בלימת החירום, קיים חיישן התנגשות המחזק את מערכת הבלימה ומתריע לנהג לפני התנגשות על ידי צליל התרעה חזק. חיישן נוסף מתריע בפני הנהג על רכב שנמצא "בשטח המת" כך יכול הנהג להמנע ממעבר לנתיב בו נמצא הרכב שאינו רואה.

מצלמת 360 מעלות

היום הרבה אנשים עסוקים וטרודים בזמן שהם עולים לנהיגה ברכב. בשביל כך, הומצאה המצלמה הבאה שעוזרת להם לבצע פעולות עם הרכב בקלילות ובנוחות. למשל, כאשר מבצעים חנייה ברוורס ולא מצליחים לראות היטב את השטח במלואו, מצלמת 360 מעלות מסייעת לנהגים לזהות מצבים מסוכנים מאוד. כמו: ילדים שנמצאים סמוך לרכב, משפחות שעוברות עם עגלות, חפצים שכדאי לא לעלות עליהם עם גלגלי הרכב ועוד. הפלטפורמה הזו מסייעת לנהגים לחנות בצורה בטוחה וקלילה וללא כל תקלות במהלכה. 

שכיחת ילדים ברכב

תופעת שכיחת ילדים ובעלי חיים ברכב נפוצה בשנים האחרונות. אנשים ממשיכים את היום השגרתי שלהם ורק לאחר כמה שעות נזכרים שהם שכחו משהו ברכב. סיטואציה מהסוג הזה עשויה לגרור למצבים מסוכנים מאוד. לכן הומצאו פיצ'רים למקרים הספציפיים הללו שעשויים למנוע את המקרה הבא. למשל:BabyVox , מערכת לגילוי תינוק שנשכח ברכב. היא מבוססת על חיישנים שמזהים בזמן אמת כאשר הילד נשכח בתוך הרכב. היא מפעילה אוטומטית קריאת מצוקה למוקד מאויש, שולחת הודעת טקסט למספר נבחר, פותחת את החלון ועוד. המערכת מסוגלת לבצע את כל הפעולות הללו גם כאשר הרכב נעול וכבוי. את המערכת הזו ניתן להתקין ברכב החדש בעלות נוספת. מלבד המערכת הזו, קיימות מערכות נוספות, כמו: מושב לרכב ((The First Years IAlert Convertible Car Seat‬‬‬‬

מדובר במושב בטיחותי דו כיווני שמותקן על מקום הישיבה של הילד. המערכת שולחת הודעה לסלולרי ומתריעה על שכחת ילד ברכב. גם את המערכת הזו, ניתן להתקין באופן עצמאי ובתשלום. 

מערכות ניווט מובנות ‬‬

בעידן של היום, אנשים רבים משתמשים בסלולר בשביל לנווט את הדרך ומסכנים את חייהם במהלך הנהיגה. כיום, קיימות מערכות ניווט מובנות בתוך הרכב המאפשרות לכם לחבר את הטלפון החכם למכונית דרך יציאת USB וכך להציג את יישומי הניווט של הנייד שלכם על גבי מסך המכונית. מדובר בפלטפורמה נוחה מאוד שמונעת את השימוש בנייד בזמן הנהיגה.  משתמשי אנדרואיד יכולים לבחור בין מפות Google או Waze, שמתריעות באותה המידה על תאונות, משטרה, מהמורות בדרך ועוד. נוסף לניווט, יש אפשרות לשמור את מסלולי הנסיעה שלכם. כך שאם במהלך הדרך החלטתם לשנות כיוון, לחיצה קלה על המסלולים השמורים, יעשו לכם את העבודה קלה בהחלט.

 

קונים רכב? מזל טוב!, אבל יש לכם זמן להתעסק עם זה?!

 

לראשונה בישראל: מחירון רכב משומש שישקף את ערכו האמיתי של הרכב