פיקדונות מובנים    

פיקדון מובנה על 8 מניות זרות – בדיקה

פיקדון מובנה על 8 מניות זרות – בדיקה

בנק לאומי מציע פיקדון מובנה  דולרי לשנה וחצי עם קרן מובטחת. קבלת התשואה תלויה בהתנהגות סל המניות במהלך התקופה. סל המניות מורכב מ-8 מניות – אמיריקן איירלינס, דלתא איירליינס, יונייטד קונטיננטל, ג'נרל מוטורס, פורד מוטורס, דיימלר, ופג'ו.

במהלך תקופת הפיקדון תיבדק כל אחת מהמניות שבסל ותרומתה למענק תחושב כך –  לכל מניה נקבע חסם בשיעור של 38% (לא כולל) ביחס למחיר הבסיסי של אותה מניה. במידה ומחיר המניה לא חרג ולא נגע בחסם לאורך כל תקופת הפיקדון, תילקח בחישוב תשואת המניה בפועל (מנקודה לנקודה), חיובית או שלילית.

במידה וביום מסחר כלשהו מחיר המניה יחרוג או יגע (ולו פעם אחת) בחסם, תשואת המניה תיקבע בשיעור של 2% למשך תקופת הפיקדון. התשואה בגין הפיקדון תחושב לפי סכום התשואות של המניות בסל כפול משקלן היחסי בסל.

השתתפות של 100% בשיעור השינוי של כל מניה בסל המניות. בכל מקרה, קרן ההשקעה מובטחת ע"י בנק לאומי בתום תקופת הפיקדון.

המחיר הבסיסי של כל מניה נקבע על המחיר ב-16 באוקטובר 2017, ומחיר הסגירה נקבע על 11 באפריל 2019.

חשוב להבהיר – אם המניה במהלך התקופה נוגעת בחסם שנקבע – 38% מעל מחיר הבסיס, היא תיחשב לצורך התשואה כעלייה של 2%. אחרת ייחשבו את התושאה בפועל וישקללו את העלייה בסל כולו (כל מניה מהווה 12.5% מסל המניות).

אז האם כדאי? ראשית מדובר בפיקדון דולרי, כך שאתם חשופים לשער הדולר. שנית קחו בחשבון שאמנם יש רצפה, בנק לאומי מבטיח את הקרן הנומינלית, אבל היא נומינלית, בפועל אם תשקיעו במכשירים סולידים במיוחד תקבלו תשואה, אם כי נמוכה.  מצד שני, התושאה כאן עשויה להיות מעל התשואה הסולידית, ובכל זאת יש רצפה, וההפסד האלטרנטיבי לא כזה גדול – מה כבר הסיכון שלכם – אולי 1%. היתרון של הפיקדון הזה ביחס לפיקדונות מובנים אחרים הוא בתקופת הזמן שלו – 1.5 שנים זה פיקדון קצר בתחום של הפיקדונות המובנים.

כאן תקבלו מידע נוסף