חדשות    פיקדונות מובנים    

פיקדון מובנה "פצ"מ 4 על 4" של הבינלאומי: פיקדון שקלי צמוד דולר ל-6 חודשים

פיקדון מובנה הבינלאומי "פצ"מ 4 על 4": פיקדון שקלי צמוד דולר ל-6 חודשים, עם רצפה של 4%- ותקרה בגובה 4%+; מתאים ללקוחות המאמינים כי הדולר יעלה בחודשים הקרובים

הבנק הבינלאומי מציע פיקדון מובנה "פצ"מ 4 על 4" פיקדון שקלי צמוד דולר ל 6- חודשים, עם רצפה של 4%- ותקרה בגובה 4%+.

מדובר בפיקדון שקלי צמוד לדולר לתקופה של 6 חודשים, כאשר הצמדת הפיקדון לדולר תהיה מוגבלת בשיעור של 4 אחוזים, הן בירידה והן בעלייה. להערכת הבנק הבינלאומי, המוצר מתאים ללקוחות המאמינים כי שער הדולר צפוי לעלות בששת החודשים הקרובים, אך מעוניינים להגביל את שיעור ירידת קרן הפיקדון, במקרה ששער הדולר ייחלש.

תנאי ההצמדה: קרן הפיקדון תהיה צמודה לשער האמצע של הדולר באופן הבא – אם יתברר במועד הפירעון כי השער החדש גבוה מהשער היסודי- תשולם קרן הפיקדון כשהיא צמודה לשיעור עליית הדולר, אך עם הגבלת עלייה בגובה 4% (כלומר, קרן הפיקדון הצמודה לא תעלה על 104% מקרן הפיקדון המקורית). אם יתברר במועד הפירעון כי השער החדש נמוך מהשער היסודי- תשולם קרן הפיקדון כשהיא צמודה לשיעור ירידת הדולר, אך עם הגבלת ירידה בגובה 4% (כלומר, קרן הפיקדון הצמודה לא תפחת מ- 96% מקרן הפיקדון המקורית). במקרה בו חל מועד הפירעון ביום בו לא פורסם ע"י הבנק שער אמצע, יידחה מועד הפירעון ליום העסקים הראשון שלאחריו בו יפורסם שער כאמור, וההצמדה תחושב בהתאם.

פרטי הפיקדון המובנה "פצ"מ 4 על 4":

מטבע – שקל; תקופת הפיקדון – 6 חודשים; נכס בסיס – שער האמצע של דולר ארה"ב; שער יסודי – שער אמצע של הדולר שפורסם ע"י הבנק ביום ההפקדה. השער החדש – שער אמצע של הדולר שפורסם ע"י הבנק במועד הפירעון. שער אמצע – הממוצע של שערי העברות והמחאות לרכישה ומכירה כפי שיפורסמו על ידי הבנק ביום כלשהו. מספר פיקדון: 175010102. סכומי הפקדה: מינימום 10,000 ש"ח ומקסימום 500,000 ש"ח (לסכום גבוה יותר יש לקבל אישור הבנק). הפיקדון אינו נושא ריבית.

יתרונות:
• פוטנציאל להשתתפות במגמת התחזקות שער ה דולר, עד רמה הגבוהה משמעותית מהריבית האלטרנטיבית.
• הגבלת שיעור ירידת קרן הפיקדון, במקרה ששער הדולר ייחלש.
• תקופת הפיקדון קצרה יחסית.
• הגבלת שיעור עליית קרן הפיקדון במקרה ששער הדולר יתחזק מעבר לתקרה.

חסרונות:
• פיקדון זה אינו מהווה תחליף להשקעה ישירה בדולר ארה"ב.
• העדר נזילות ל 6- חודשים.
• אפשרות להפסד הכנסה מריבית אלטרנטיבית (בהתייחס לסכום ההפקדה).

סיכונים:
• קרן ההפקדה אינה מובטחת במלואה במקרה של ירידת הדולר.

פיקדון מובנה הבינלאומי פצמ 4 על 4 טבלת תרחישים

מהו פיקדון מובנה? 

פיקדון מובנה הוא פיקדון שהתשואה עליו או הסיכון הכרוך בו הם תלויי מדד, סל מדדים, מחירי ניירות ערך, סחורה/סחורות, אופציות וחוזים עתידיים, ריבית, הפרש בין שערי ריבית, שערי חליפין או הפרשים בין שערי חליפין. מגוון רחב ומתחדש של פיקדונות מובנים בבינלאומי, מאפשרים לך, לקוח סולידי להיחשף לשוקי המניות, מטבעות, סחורות, ריביות מבלי לקחת סיכונים משמעותיים מכיוון שקרן ההשקעה תמיד מובטחת (במטבע הבסיס) ועם חיסכון בעלויות ניהול חשבון – ללא עמלות ני"ע (רכישה, מכירה ודמי משמרת) וללא עמלות רכישה/מכירה של אופציות ונגזרים פיננסיים.

מדריכים בנושא פיקדונות מובנים