חדשות    

פלאפון צפויה למחוק לבזק 45% מהונה העצמי

1.1-0.8 מיליארד שקל בשווי של החברה הבת פלאפון עלולים להימחק מבזק. בישיבת הדירקטוריון של פלאפון על דוחות הרבעון השני הוערך כי ישנה אפשרות לירידת ערך בשווייה של חברת הסלולר מול שווייה בספרי החברה.

בזק מרגיעה שזו הערכה ראשונית.  ומעריך חיצוני יכול להגיע להערכה אחרת. נזכיר כי בזק כבר מחקה 1.6 מיליארד שקל בגלל ירידת הערך של יס. שנקבע לה שווי שלילי של 871 מיליון שקל.

הפער של 765 מיליון שקל בין הערכת השווי האחרונה לפלאפון (2.914 מיליארד שקל) לשווי של פלאפון בספרי בזק (2.149 מיליארד שקל) מאפשר לבזק לספוג ירידה של עד 765 מיליון שקל בשווי של פלאפון מבלי שזאת תשפיע על ההון העצמי של בזק. רק ירידת ערך גבוהה מ-765 מיליון שקל תחייב את בזק לבצע מחיקה ולהכיר בירידת בהפרש שבין ירידת הערך ל־765 מיליון שקל.

השחיקה של פלאפון מגיעה בעיקר עקב הקושי שלה להיכנס למגזרים אחרים. בעוד שתי החברות הוותיקות האחרות, פרטנר וסלקום, השיקו גם שירות טלוויזיה בגלל בזק ויס ולכן הרגולטור לא מאפשר זאת לפלאפון.
את הרבעון הראשון של 2019 פלאפון סיימה עם רווח נקי של 2 מיליון שקל בלבד, בדומה לרבעון הקודם. ההכנסות משירותים של פלאפון ברבעון הראשון ירדו בכ-3% ל-417 מיליון שקל, בהשוואה לכ-431 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות נבעה מהמשך השחיקה בתעריפים כתוצאה ממעבר לקוחות קיימים לחבילות זולות יותר, הכוללות נפח גלישה רחב יותר.