פנסיונרים בספרד מוכרים את הדירה שלהם בהנחה של 40%-50%, בתנאי שיגורו בה עד מותם
חדשות    

פנסיונרים בספרד מוכרים את הדירה שלהם בהנחה של 40%-50%, בתנאי שיגורו בה עד מותם

פנסיונרים בספרד מוכרים את הדירה שלהם בהנחה של 40%-50%, בתנאי שיגורו בה עד מותם. לרוכשים זו עסקה טובה – הנחה גדולה, וכך לכאורה כל הצדדים מרוצים. אבל, למה בעצם לא לעשות משהו אחר – לקבל משכנתא הפוכה, למכור את הדירה ולחיות בה בשכירות? למה בעצם למכור מראש בידיעה שיכול להיות שהיורשים יסידו או ירוויחו, תלוי מתי מוכרי הדירה, ילכו לעולמם?

כך או אחרת, גימלאים בספרד וגם במדינות כמו צרפת ובלגיה בוחרים בעסקות כאלו. מדובר בעסקאות חוקיות לחלוטין שמבוססות על העיקרון של "בעלות ערטילאית" (bare ownership); בעלות  שמאפשרת למוכר להמשיך להתגורר בנכס שאותו מכר עד סוף חייו. סוכני נדל"ן בספרד מסבירים שההנחות שמציעים המוכרים בעסקות מסוג זה מגיעות ל-50% מערך הנכס. כמובן שככל הגיל המוכרים גבוה יותר כך ההנחה תהיה קטנה יותר.

והנה כמה ציטוטים של מוכרי הדירות כפי שהובאו בסוכניות הידיעות: "אני רוצה למות בבית שלי", אמרה כרמן סגוביה בת 92 ממדריד. כרמן מתכוונת למכור את דירתה בשטח של 100 מ"ר תמורת פחות מ-200 אלף אירו.

"יש לנו שלוש בנות שכבר מסודרות טוב מבחינה כלכלית", אמר מריאנו מונוס, בן 88, שמכר את דירתו במדריד. הוא מתגורר בדירה יחד עם אשתו בת ה-85. "הן לא זקוקות לכסף ואנחנו חשבנו שזה רעיון טוב למכור. ככה יש לנו כסף כדי לחיות ללא דאגות".