חדשות קרנות נאמנות    

פסגות ממזגת קרנות כספיות

מיזוג משולש בפסגות. מנהל קרנות הנאמנות בפסגות החליט על מיזוג שלוש קרנות כספיות לקרן אחת – פסגות בטא (00) כספית (מספר קרן: 5111588), פסגות (00) מטרה: תחליף לפיקדון בריבית בנק ישראל (מספר קרן: 5109913) ופסגות (00) פיקדון ג'מבו כספית (מספר קרן: 5113246)

המיזוג צפוי להתבצע בתאריך: 16.9.2015, או במועד אחר, כפי שיוחלט על ידי מנהל הקרן. בכוונת מנהל הקרן למזג את פסגות (00) מטרה: תחליף לפקדון בריבית בנק ישראל ופסגות (00) פיקדון ג'מבו כספית (להלן: "הקרנות הנקלטות") לתוך פסגות בטא (00) כספית (להלן: "הקרן הקולטת") .

"|מנהל הקרן יעביר את הנכסים של הקרנות הנקלטות לחשבון הקרן הקולטת", מסבירים בפסגות קרנות נאמנות ומוסיפים, "וימיר את יחידות הקרנות הנקלטות ליחידות בקרן הקולטת, באופן ששווי היחידות לאחר המיזוג, בידי מי שהחזיק ערב המיזוג ביחידות של כל אחת מהקרנות המתמזגות לא ישתנה כתוצאה מן המיזוג. מנהל הקרן לא ימיר במזומנים שברי יחידה שיווצרו עקב המיזוג, אולם יכול ושברי היחידה האמורים יומרו במזומנים על ידי המפיצים בהתאם לנהלים כפי שיהיו קיימים אצל כל מפיץ.הנאמן של הקרנות המתמזגות, יובנק חברה לנאמנות בע"מ, יפקח על המיזוג.

"במועד ביצוע המיזוג יפקעו הסכם הקרן והתשקיף של כל אחת מן הקרנות הנקלטות, יבוטלו יחידות הקרנות הנקלטות והקרנות הנקלטות לא תהיינה קיימות עוד.  הסכם הקרן וכן התשקיף של הקרן הקולטת ישארו בתוקף לאחר השלמת המיזוג.

"נכסי הקרן יהיו רק נכסים שניתן יהיה לקנות ולהחזיק בהם בקרן כספית בהתאם להוראות הדין, כפי שיהיו מעת לעת.

"נכסים אלה בקרן כספית שקלית הינם עתה:

(1) אגרות חוב הנסחרות בבורסה או בשוק מוסדר, שאינן צמודות, שיתרת התקופה עד למועד פדיונן אינה עולה על שנה אחת, ואם הוצאו שלא בידי המדינה – הן מדורגות על ידי חברה מדרגת בדירוג AA או בדירוג מקביל לו בהתאם לטבלת הדרגות לעניין תקנה 2א לתקנות נכסים, או בדירוג גבוה ממנו, לפי סולם דרגות לטווח ארוך.

(2) אגרות חוב הנסחרות בבורסה או בשוק מוסדר, שאינן צמודות, הנושאות ריבית משתנה ששיעורה נקבע אחת לששה חודשים או פחות, ואם הוצאו שלא בידי המדינה – הן מדורגות על ידי חברה מדרגת בדירוג AA או בדירוג מקביל לו בהתאם לטבלת הדרגות לעניין תקנה 2א לתקנות נכסים, או בדירוג גבוה ממנו, לפי סולם דרגות לטווח ארוך.

(3) מלוות קצרי מועד שהוציאה המדינה, הנסחרים בבורסה, שיתרת התקופה עד למועד פדיונם אינה עולה על שלושה עשר חודשים.

(4) תעודות חוב שאינן צמודות, אשר מתקיים בהן האמור בתקנה 2(8)(א) לתקנות נכסים והן מדורגות על ידי חברה מדרגת בדירוג A-1 או בדירוג מקביל לו בהתאם לטבלת הדרגות לענין תקנה 2א לתקנות נכסים, או בדירוג גבוה ממנו, בסולם דרגות לטווח קצר.

(5) אגרות חוב הנסחרות בבורסה או בשוק מוסדר, שאינן צמודות, שיתרת התקופה עד למועד פדיונן עולה על שנה אחת, אם הן ניתנות לפדיון פעם אחת לפחות בתקופה של שישה חודשים, תנאי פדיונן או המרתן גורמים לכך שתנודתיותן דומה לתנודתיות אגרות חוב כאמור בס"ק (א) לסעיף זה, והן מדורגות על ידי חברה מדרגת בדירוג AA או בדירוג מקביל לו בהתאם לטבלת הדרגות לעניין תקנה 2א לתקנות נכסים, או בדירוג גבוה ממנו, לפי סולם דרגות לטווח ארוך.

(6) פיקדונות בש"ח לזמן קצוב. (7) מזומנים בש"ח".

הקרן הקולטת מנהלת 614 מיליון שקל, פסגות מטרה מנהלת 1.35 מיליארד שקל ופסגות ג'מבו מנהלת 98 מיליון שקל.

דמי הניהול בקרן הקולטת – 0.19% ובקרנות נקלטות – 0.11%-1.12%. מנהל הקרן עוה סוג של ממוצע משוקלל ולאחר המיזוג יגבה 0.16%.