חדשות    

פסגות מעריכים כי בנק ישראל יותיר את הריבית ללא שינוי

למרות התחזקותו של השקל אנו מעריכים כי הסבירות להפחתת ריבית נוספת עדיין נותרה נמוכה""

פסגות מפרסמים הבוקר סקירת "השבוע בשוק האג"ח". באשר לשוק המקומי, מציינים פסגות כי השקל ממשיך להתחזק מול סל המטבעות.  פסגות כותבים כי "למרות התחזקותו של השקל אנו מעריכים כי הסבירות להפחתת ריבית נוספת עדיין נותרה נמוכה. לכן, גם בהודעת הריבית שתתפרסם מאוחר יותר היום ייבחר בנק ישראל, להערכתנו, להותיר את הריבית ללא שינוי . במידה ומגמת התחזקות השקל תימשך, לא מן הנמנע כי בנק ישראל ישתמש "בכלים שונים" על מנת  להחליש את המטבע (כנראה על ידי רכישת מט"ח, או רכישת אירו בפרט, במידה נרחבת יותר)".

בנוסף מציינים פסגות כי המדד המשולב עלה בחודש דצמבר. פסגות מציינים כי לשיפור שניכר במדד בחודשים האחרונים תרמו בעיקר השיפור בנתוני סחר החוץ ונתוני שוק העבודה שממשיכים להיות חזקים. עוד נכתב בסקירה, כי האינדיקטורים השוטפים  – נתוני סחר החוץ, הייצור התעשייתי, הפדיון בכלכלה, נתוני שוק העבודה ועוד- ממשיכים להצביע על מגמת שיפור בפעילות הכלכלית.

בסקירה מזכירים פסגות כי ביום רביעי הפד יפרסם את החלטת הריבית החודשית. בבית ההשקעות מעריכים כי מיקוד המשקיעים יהיה על נוסח ההודעה בו יחפשו רמזים נוספים לגבי אם ומתי הפד יעלה ריבית לאור ההתפתחויות המוניטאריות בעולם".