חדשות    

פפר כובש את הנוער: בני 16-18 יוכלו לפתוח חשבון ראשון בבנק הדיגיטלי

pixabay


בזכות אפליקציה ייחודית לזיהוי פנים – בנק ישראל אישר לפפר מבית בנק לאומי לפתוח חשבון דיגיטלי ראשון לקבוצת גיל זו – גם אם אין להם חשבון קודם ■ בכל שנה נפתחים כ-130 אלף חשבונות בנק לצעירים, שנחשבים לקהל יעד מועדף ■ במיזם הושקעו למעלה מ-300 מיליון שקל

בשורה טובה לצעירים: בנק לאומי הודיע כי פפר, הבנק הדיגיטלי ללא סניפים שבשליטתו, קיבל אישור מבנק ישראל לפתוח לאוכלוסיית בני הנוער בגילים 18-16 חשבון בנק ראשון. פפר, שפעילותו הושקה לפני כשנה וחצי, הציע עד כה ללקוחותיו לפתוח חשבון בנק ראשון רק בתנאי שהגיעו לגיל 18 – ורק אם היה להם חשבון קודם בבנק כלשהו בישראל.
בכך יהיה פפר לבנק הדיגיטלי הראשון בישראל שיאפשר לפתוח חשבון בנק ראשון. בלאומי מציינים כי בקרוב גם לקוחות מעל גיל 18 יוכלו לפתוח חשבון ראשון בפפר. מהלך זה התאפשר לאחר שהוטמעה טכנולוגיית זיהוי פנים המצליבה בין תעודת הזהות לסריקת הפנים.
כמו כן, מציינים בלאומי כי כרטיס אשראי שיוצע ללקוחות מתחת לגיל 18 יהיה מסוג דביט בינלאומי של ויזה העולמית. כרטיס זה יאפשר לבצע עסקות בבתי עסק או להזמין דרך האינטרנט, בישראל ובחו"ל. הכרטיס יהיה מוגבל להוצאה יומית של 400 שקל מקסימום – במשיכה ובתשלומים – ולא תהיה אפשרות להיכנס לאוברדרפט (משיכת יתר). תהליך ההצטרפות לפפר כולל גם דף מידע להורים ומילון מונחים בנקאיים בסיסי.
פפר הוא מותג נפרד מלאומי, שנבנה על מערכות חדשות ומבקש להציע ללקוחות בנק דיגיטלי – בשונה מאפליקציות של בנקים שאינם דיגיטליים.
מדובר במהלך חשוב עבור הבנק, שכן הוא מאפשר למשוך את הלקוחות הצעירים, שיוכלו בקלות לפתוח חשבון דרך המובייל. הצעירים הם קהל יעד מועדף על הבנקים, מתוך ידיעה כי לרוב החשבון הראשון שפותחים הצעירים יהיה החשבון שילווה אותם לכל חייהם – ולכן הבנקים נוהגים לפתות אותם במתנות הצטרפות ופטור מעמלות. לפי ההערכות, לאומי השקיע במיזם יותר מ-300 מיליון שקל.
פפר פועל כאפליקציה לטלפון הנייד ואין לו סניפים. את הבנק מנהלת בישראל מיכל קיסוס הרצוג. חנה שינדלר משמשת כאחראית על פיתוח הפעילות הבינלאומית של פפר, והיא כפופה לחנן פרידמן, ראש חטיבת אסטרטגיה ורגולציה בלאומי.

למדריך בנושא חשבונות צעירים:
חשבון בנק לנוער – צעד ראשון לעצמאות או לשעבוד?