שוק ההון    

פרוטרום ברבעון שיא; הרווח עלה ב-42% ל-53 מיליון דולר

אור יהודאי מנכ"ל פרוטרום

פרוטארום ,שנמכרה במאי האחרון בתמורה למעל ל-7.1 מיליארד דולר ל-IFF האמריקאית, מדווחת על גידול של כ-17% במכירות ברבעון השני שהסתכמו בכ-401.3 מיליון דולר לעומת 343.6 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2017.

הרווח הנקי הסתכם בכ-52.9 מיליון דולר לעומת כ-37 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2017, עלייה של כ-42%.

ה-EBITDA צמח בכ-34.9% והגיע לכ-90.3 מיליון דולר (רווחיות EBITDA של כ-22.5%) לעומת כ- 66.9 מיליון דולר (רווחיות EBITDA של כ-19.5%) ברבעון המקביל ב-2017.

המכירות

המכירות של פעילויות הליבה של פרוטרום (פעילות הטעמים ופעילות חומרי הגלם היחודיים) ברבעון השני של שנת 2018 עלו ב19.5% והגיעו לשיא של כ-380.4 מיליון דולר לעומת כ- 318.3 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2017, ומשקפות צמיחה מנוטרלת מטבעות במונחי פרופורמה של כ-% 6.1 לעומת התקופה המקבילה. השפעת המטבעות תרמה לתוצאות במונחי פרופורמה כ-% 3.0.

המכירות בתחום הטעמים עלו ב- 16.4% והגיעו לכ- 296.0 מיליון דולר לעומת כ-254.3 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2017, ומשקפות צמיחה מנוטרלת מטבעות במונחי פרופורמה של כ-6.1% לעומת התקופה המקבילה. השפעת המטבעות תרמה לתוצאות במונחי פרופורמה כ-3.1%.

המכירות בתחום חומרי הגלם היחודיים צמחו ב- 33.7% והגיעו ברבעון השני של 2018 לכ- 88.8 מיליון דולר לעומת 66.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2017, ומשקפות צמיחה מנוטרלת מטבעות במונחי פרופורמה של כ- 8.9% לעומת התקופה המקבילה. השפעת המטבעות תרמה לתוצאות במונחי פרופורמה כ-2.3%.

המכירות בתחום הסחר והשיווק (שאינו חלק מפעילות הליבה של פרוטרום) ירדו ברבעון השני של 2018 ב- 17.1% והגיעו לכ- 20.9 מיליון דולר לעומת כ-25.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2017 במונחי פרופורמה ובנטרול מטבעות מכירות פעילות הסחר והשיווק ירדו בכ-18.1% לעומת הרבעון המקביל ב-2017. השפעת המטבעות תרמה לתוצאות במונחי פרופורמה כ-1.0%.

הרווחיות

הרווח הגולמי של כלל פעילות פרוטרום עלה ברבעון השני של 2018 בכ- 23.7% לכ-163.4 מיליון דולר (כ-40.7% מכלל ההכנסות) לעומת כ-132.2 מיליון דולר (כ-38.5% מכלל ההכנסות) ברבעון המקביל ב-2017. הרווח התפעולי עלה בכ-31.3% והגיע לכ-72.5 מיליון דולר (רווחיות תפעולית של כ-18.1%) לעומת כ- 55.2 מיליון דולר (רווחיות תפעולית של כ-16.1%) ברבעון המקביל ב-2017.

הרווח הגולמי של עסקי הליבה (הכוללים את פעילות הטעמים ופעילות חומרי הגלם היחודיים) עלה ברבעון השני של 2018 בכ- 24.7% והגיע לכ-159.7 מיליון דולר עם רווחיות גולמית של כ-42.0%, לעומת כ-128.0 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2017 ורווחיות גולמית של כ-40.2%. הרווח התפעולי של עסקי הליבה עלה בכ- 31.7% והגיע לכ- 72.2 מיליון דולר (רווחיות תפעולית של כ- 19.0%) לעומת כ- 54.8 מיליון דולר (רווחיות תפעולית של כ- 17.2%) ברבעון המקביל ב-2017.

ה- EBITDA של עסקי הליבה צמח בכ- 35.2% והגיע לכ-89.7 מיליון דולר (רווחיות EBITDA של כ- 23.6%) לעומת כ- 66.4 מיליון דולר (רווחיות EBITDA של כ- 20.9%) ברבעון המקביל ב-2017.

בנטרול הוצאות החד פעמיות, ה- EBITDA של עסקי הליבה צמח בכ- 33.7% והגיע לכ- 90.4 מיליון דולר (רווחיות EBITDA של כ-23.8%) לעומת כ- 67.6 מיליון דולר (רווחיות EBITDA של כ- 21.2%) ברבעון המקביל ב-2017.

הרווח למניה המדווח ברבעון השני של שנת 2018 עלה בכ-44.1% והגיע לכ-0.88 דולר לעומת כ-0.61 דולר ברבעון המקביל ב-2017.

הרווח למניה ברבעון השני של שנת 2018 בנטרול הוצאות חד פעמיות, עלה ב-42.0% והגיע לכ- 0.89 דולר לעומת 0.63 דולר ברבעון המקביל ב-2017.

 אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של פרוטרום, אמר לאחר פרסופם התוצאות: "אנחנו מרוצים מקפיצת המדרגה הנוספת ותוצאות השיא שהשגנו גם ברבעון השני ובמחצית של 2018, במכירות, ברווחים וברווחיות פעילות הליבה שלנו. תוצאות הרבעון והמחצית מהוות ביטוי נוסף ליישום המוצלח של אסטרטגיית הצמיחה המהירה והרווחית שלנו המשלבת צמיחה פנימית רווחית בשיעורים גבוהים משיעור הצמיחה בשווקים בהם אנו פועלים, ורכישות אסטרטגיות שתורמות לשיפור המתמשך והעקבי בתוצאותינו שהובילו אותנו להשיג את יעד הרווחיות לשנת 2020 של 23% ב-EBITDA של פעילות הליבה כבר במחצית הראשונה השנה."

יהודאי הוסיף כי "פרוטרום נכנסה לשנת 2018 כשהיא בשיאה, עם סל מוצרים רחב, חדשני ועם דגש על מוצרים טבעיים שנמצאים בצומת המעניין והצומח של עולמות הטעם, התזונה והבריאות ומיקוד בלקוחות מקומיים, בינוניים ויצרני מותג פרטי שמהווה יתרון תחרותי מהותי. אנו רואים במיקוד האסטרטגי שלנו מנוע צמיחה משמעותי לעסקיה של פרוטרום בשנים הקרובות ובכוונתנו להמשיך בהאצת המהלכים שיובילו להמשך הצמיחה המהירה בפעילויות הליבה שלנו – הטעמים וחומרי הגלם הייחודיים. פעילות הטעמים צמחה מאז שנת 2000 בקצב שנתי ממוצע של כ-24%, ופעילות חומרי הגלם הייחודיים ממשיכה לצמוח במהירות, בדגש על פתרונות ייחודיים לתחומי התזונה ותחום המיצויים הטבעיים מצמחים, תוך אימוץ חזון הכולל שיתופי פעולה גלובליים עם מכוני מחקר וחקלאים לפיתוח זנים וגידולים של חומרי גלם טבעיים אסטרטגיים בתחומי הטעם, הצבע, הבריאות והקוסמטיקה, לצד תמיכה בהאצת המעבר של לקוחותינו משימוש בחומרי גלם סינטטיים לטבעיים."

עוד הוסיף יהודאי ש "אנו נרגשים לקראת המיזוג של פרוטרום עם IFF שייצור מובילות גלובלית בתחום הפתרונות הטבעיים לטעמים, לחומרי הגלם הייחודים לתחום הבריאות והתזונה ולבשמים, ושמחים על הבעת האמון של בעלי המניות שלנו אשר תמכו בעסקת המיזוג ברוב של 94.6%. אנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם הנהלת IFF על בניית תכנית האינטגרציה של שתי החברות הנהדרות הללו, המשלימות האחת את השנייה, כדי להבטיח שילוב עסקי, תפעולי, טכנולוגי וארגוני מוצלח, תוך ניצול מירבי של אפשרויות ה-Cross selling הנרחבות. אני משוכנע שפוטנציאל הצמיחה הרווחית של החברה הממוזגת הוא משמעותי ויאפשר לבעלי המניות שלה ליהנות מהשאת ערך גדולה בעתיד".

פרוטרום היא חברה רב לאומית הפועלת בשווקי התמציות וחומרי הגלם העולמיים. לפרוטרום מרכזי ייצור ופיתוח משמעותיים בכל העולם, והיא משווקת ומוכרת מעל 70,000 מוצרים למעל 30,000 לקוחות ביותר מ-150  מדינות. מוצרי פרוטרום מיועדים לתעשיות המזון והמשקאות, תמציות הטעם והריח, התרופות, צמחי המרפא (Nutraceuticals), מזון הבריאות והמזון הפונקציונלי (Functional Food), תוספי המזון, והקוסמטיקה.

לפרוטרום, המעסיקה כ- 5,400 עובדים ברחבי העולם, 2 פעילויות ליבה עיקריות:

פעילות הטעמים, העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של תמציות טעם (Flavor Compounds) ו Food Systems.

במסגרת פעילות חומרי הגלם היחודיים עוסקת פרוטרום בפיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של מיצויי טעם טבעיים (Natural Flavor Extracts), רכיבי מזון פונקציונלי טבעיים (Natural Functional Food Ingredients), מיצויים טבעיים מצמחי מרפא (Natural Pharma/Nutraceutical Extracts), מוצרי ביוטכנולוגיה טבעיים מבוססי אצות, צבעים טבעיים למזון, נוגדי חמצון טבעיים המאפשרים מתן פתרונות בתחום ההגנה ושימור המזון (Natural Food Protection) כימיקלים ארומטיים, שמנים אתריים, מוצרי הדרים יחודיים ורכיבים יחודיים לתזונה ייעודית לתינוקות בתחום תחליפי חלב אם והמזון הייעודי לקשישים. מוצרי פעילות חומרי הגלם ייחודיים נמכרים בעיקר לתעשיות המזון והמשקאות, הטעם והריח, הפארמה  והתרופות טבעיות(Pharmaceutical/Nutraceutical) , הקוסמטיקה והטיפוח האישי.