שוק ההון    

פרידנזון – הרווח התפעולי עלה ב-80% ל-6.5 מיליון שקל ברבעון

פרידנזון מדווחת על הכנסות של כ-75 מיליון שקל ברבעון השני של השנה בהשוואה ל-74 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי הסתכם בכ-14 מיליון שקל לעומת רווח של כ-11.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר מטיוב לקוחות מגזר ההובלה ושיפור נצילותו ומתרומת מגזר האחסנה. הרווח התפעולי זינק ב-80% ל-6.5 מיליון שקל. בשורה התחתונה הרוויחה פרידנזון כ-3.4 מיליון שקל לעומת 2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד – גידול של 70%.

ה-EBITDA ברבעון השני הסתכמה בכ-10.8 מיליון שקל.

מגזר ההובלה – הכנסות ברבעון השני של השנה הסתכמו בכ-24.9 מיליון שקל עם רווח מגזרי של כ-3.2 מיליון ₪ לעומת הכנסות של כ-24.2 מיליון שקל ברבעון המקביל ורווח מגזרי של כ-1.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

מגזר האחסנה – הכנסות המגזר ברבעון השני הסתכמו בכ-13.6 מיליון שקל בהשוואה להכנסות של כ-12.6 מיליון שקל ברבעון המקביל, והרווח המגזרי צמח לכ-2.4 מיליון שקל לעומת כ-1.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

שילוח בינלאומי – יציבות בהכנסות ברבעון השני של השנה לעומת אשתקד תוך שיפור ברווחיות המגזרית מ-1.3 מיליון שקל אשתקד לכ-1.7 מיליון שקל השנה.

גידי אלטמן, יו"ר פרידנזון שירותים לוגיסטיים אמר, עם פרסום התוצאות –  "העובדה שהקבוצה הצליחה לשפר את הרווחיות בכל מגזרי הפעילות שלה מדברת בעד עצמה ומצביעה על היכולות הגבוהות של הקבוצה בניהול השרשרת הלוגיסטית לכל אורכה. התרומה של מגזר האחסנה תלך ותגדל הן בשל העובדה שבימים אלה השלמנו הרחבה של 4,000 מ"ר נוספים במרלו"ג והן בשל הרחבת הביקושים למגוון הפעילויות שלנו בטרמינל".

פרידנזון פועלת מעל 40 שנה ונמנית על המובילות בישראל בארבעה תחומים עיקריים:

  • הובלה ולוגיסטיקה בישראל – החברה מהווה One Stop Shop ומספקת מגוון שירותים לוגיסטיים וכן שירותי הובלה ייחודיים: חומרים מסוכנים המצריכים רישוי מיוחד, מטענים חורגים מבחינת גודל, צורה, היקף ומשקל ועבודות מנופים מורכבות.
  • אחסנה – החברה מעניקה ללקוחותיה שירותי אחסנה בשטחי האחסון הקיימים שלה הפרוסים בכל הארץ, ובכלל זה שטח אחסון במסוף נמל אשדוד.
  • שילוח בינלאומי – מספקת שירותי שילוח בינלאומי, עמילות מכס, ביטוח מטענים, הובלה בינלאומית, ניהול שרשרת אספקה, מימון ומתן אשראי.
  • תחבורה ירוקה – החברה מפעילה מערך השכרת האופניים של עיריית תל אביב וגבעתיים הפועל תחת שם המותג "תל אופן".

פעילות התל אופן לא באמת הצליחה לייצר לפרידנזון ערך בשנים האחרונות. מעבר לכך, עם התחרות שהחלה לאחרונה מול השקת מובייק הסינית, נראה שפרידנזון עלולה לסבול בירידה משמעותית בפעילות תל אופן.

בכל מקרה פרידנזון לא מוסרת פרטים ספציפיים על תל אופן גם בגלל שמדובר בפעילות שנעשית דרך חברה כלולה – אך מהדוחות ניתן להבין שהפעילות מפסידה – ההפסדים מהחזקה בחברות כלולות הסתכמו ברבעון בכ-430 אלף שקל, וההפסדים במחצית הראשונה היו כ-800 אלף שקל.