חדשות    

פריון בצמיחה: רוכשת את וידאזו תמורת עד 93.5 מיליון דולר

צוות עובדי וידאזו – צילום: באדיבות החברה

מעודכן ל-10/2021

הרכישה תתרום מיידית להכנסות ולרווחיות, והחברה מעלה שוב את תחזיותיה ל-2021 ו-2022   

פריון נטוורק, המספקת פתרונות פרסום דיגיטליים המסנכרנים בין פלטפורמות חיפוש, רשתות חברתיות ואתרי תוכן, הודיעה היום על רכישת וידאזו (Vidazoo) תמורת עד 93.5 מיליון דולר. הרכישה כוללת תשלום של 35 מיליון דולר במזומן עם סגירת העסקה עבור כל מניות וידאזו, וסכום נוסף של עד 58.5 מיליון דולר שישולם עד סוף 2023 בכפוף לעמידה ביעדי EBITDA.

לפי ההסכם, רכשה פריון את מלוא מניות Vidazoo תמורת 35 מיליון דולר במזומן עם סגירת העסקה. יתרת הסכום תשולם עד סוף 2023 בכפוף לעמידה ביעדי EBITDA ותועבר במלואה אם ה-EBITDA המתואם המצטבר של Vidazoo יגיע ל-32.4 מיליון דולר. אם תממש Vidazoo את כל היעדים שהוצבו עד סוף 2023, יגיע היקף הרכישה ל-93.5 מיליון דולר. בנק ההשקעות ריימונד ג'יימס שימש כיועץ פיננסי לפריון בעסקה זו.

תחזית אופטימית ל-2021-2022

פריון מסרה, כי הרכישה צפויה לתרום להכנסות ולרווח בטווח המיידי, ועדכנה את תחזיותיה ל-2021 ו-2022. וידאזו סיימה את 2020 עם הכנסות של 31.9 מיליון דולר וצפויה לסיים את 2021 עם הכנסות של כ-45 מיליון דולר. בשורת הרווח, היא סיימה את 2020 עם EBITDA מתואם של 4.3 מיליון דולר, וצפויה לסיים את 2021 עם EBITDA מתואם של 8 מיליון דולר.

פריון מעריכה, כי הכנסותיה ב-2021 יסתכמו ב-430-445 מיליון דולר, המשקפות צמיחה שנתית של כ-33%. זאת, לעומת תחזית קודמת להכנסות של 415-430 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם צפוי לגדול בכ-60% ל-52-53 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת של 50-51 מיליון דולר.

בנוגע ל-2022, צפויה פריון להגיע להכנסות של 545-575 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של כ-29%. זאת, לעומת תחזית קודמת להכנסות של 490-520 מיליון דולר. ואילו ה-EBITDA המתואם ב-2022 צפוי לגדול בכ-33% ל-68-72 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת ל-EBITDA מתואם של 59-62 מיליון דולר.

ה-EBITDA המתואם בניכוי עלויות הטראפיק צפוי לגדול ל-31% מהמחזור.

חברת וידאזו הוקמה ב-2014 על-ידי דניאל סליבקין, גל דגן ורומן סויצ'ר, ומשרדיה ממוקמים בתל אביב. החברה פיתחה פלטפורמה המאפשרת לאתרי תוכן ליהנות מהכנסות באמצעות כלים ליצירת תכני וידאו. הפתרון של וידאזו כולל 3 יכולות בעלות יתרון תחרותי: נגן וידאו אונליין המשלב שרת פרסומות המתאים לכל סוגי הפורמטים והמכשירים; אלגוריתם לניהול פרסום ממוקד ויעיל המבוסס על מדדי ביצוע, הצפוי להשתלב בפתרונות הפרסום של פריון; וזירת מסחר לתכני וידאו המקושרת למגוון ספקי תוכן וליותר מ-20 פלטפורמות פרוגרמטיות, הצפויה להתרחב עם הוספת לקוחותיה ושותפיה של פריון.

מנכ"ל פריון, דורון גרסטל , אמר: "שוק הפרסום בווידאו הוא ענק, אך מרוכז בידי מפרסמים וגופי שידור גדולים. כמו שפלטפורמת שופיפיי מאפשרת לאלפי חנויות להתחרות מול אמזון ו-וולמארט, וידאזו מאפשרת למאות אתרי תוכן פתרון וידאו פשוט וגמיש. שילוב טכנולוגיות הווידאו שלנו עם נגן הווידאו הייחודי של וידאזו מאפשר לנו להציע פתרון מקצה לקצה לאתרי תוכן, בלי להזדקק לספקים חיצוניים, ולקשר באופן ישיר ונוח בין מפרסמים ואתרי תוכן".

מנכ"ל וידאזו, דניאל סליבקין, הוסיף: "אנו שמחים להצטרף לפריון ולהמשיך לצמוח ולממש את החזון להגשת פלטפורמת הווידאו שלנו לכל סוגי המכשירים. פתרונות הפרסום של פריון יאפשרו לנו להציע קמפיינים יעילים ללקוחות אתרי התוכן שלנו ולענות על צורכי מפרסמי הפרימיום. מבחינה זו, מדובר בשותפה אידיאלית להרחבת פעילותנו".

פריון – רווח נקי של 4.3 מיליון דולר – בהתאם לציפיות; הכנסות ירדו ב-12% ל-57.2 מיליון דולר