שוק ההון    

פריון – רווח נקי של 4.3 מיליון דולר – בהתאם לציפיות; הכנסות ירדו ב-12% ל-57.2 מיליון דולר

דורון גרסטל מנכ"ל פריון

ההכנסות של פריון ברבעון השלישי ירדו בכ-12% לעומת הרבעון המקביל הסתכמו בכ-57 מיליון דולר. הירידה בסך המכירות נבעה בעיקר מירידה של 17% בפעילות הפרסום.מפריון נמסר כי מחסור בזמינות מקומות פרסום פרוגרמטיים הוא שהביא לירידה. כמו כן, מדווחת פריון, נרשמה ירידה של 7% בהכנסות מפעילות החיפוש, בשל הדעיכה הנמשכת במכירות מוצרים קודמים.

פריון עוסקת בפיתוח תוכנות ואספקת שירותים המסייעים למפתחי תוכנות ואפליקציות בהפצה ובמוניטיזציה.

פריון נכנסה לתחום הפרסום באינטרנט באמצעות רכישת אנדרטון על מנת לצמצם את הפגיעה בה שנגרמה עקב הירידה בפעילות החיפוש באינטרנט.

הרווח הנקי על בסיס GAAP ברבעון השלישי ירד בכ-15% והסתכם בכ-2.2 מיליון דולר. ואילו הרווח הנקי המתואם גדל בכ-5% ל-4.3 מיליון דולר, כ-8% מסך ההכנסות. ה-EBITDA המתואם ברבעון השלישי גדל בכ-3% ל-6.7 מיליון דולר, כ-12% מההכנסות.

תזרים המזומנים התפעולי של פריון ברבעון השלישי הסתכם בכ-11 מיליון דולר, והחברה סיימה את הרבעון עם קופת מזומנים ושווי מזומנים של 40.9 מיליון דולר.

עם פרסום התוצאות הכספיות, אמר מנכ"ל פריון נטוורק, דורון גרסטל: "מאמצינו לחיזוק מאזן החברה הביאו ברבעון השלישי להשגת יעד חשוב, כשיתרת המזומנים שלנו עקפה את החוב, לראשונה מזה ארבע שנים. מתחילת השנה, הצטמצם חובה של פריון בכ-21 מיליון דולר. תזרים המזומנים התפעולי החזק, הגידול בכ-EBITDA המתואם והשיפור במבנה ההוצאות, מאפשרים לנו להמשיך לשלב הבא במימוש התפנית העסקית ואסטרטגיית הצמיחה. כחלק מכך, נמשיך לחזק את פלטפורמת המיתוג הדיגיטלי המסונכרן של אנדרטון באמצעות שילוב יכולות מתקדמות של בינה מלאכותית. שילוב זה ימקסם את יעילות ומיקוד הקמפיינים, יגדיל עבור לקוחותינו את ההחזר על ההשקעה בפרסום, ויעניק לאנדרטון יתרון תחרותי".

באשר לירידה בהכנסות מפרסום, אמר גרסטל: "יחד עם ההתקדמות בסביבה הפרוגרמטית, אנו מתמודדים עדיין מול מחסור בזמינות למקומות פרסום איכותיים העונים על הביקוש למודעות הייחודיות של אנדרטון. אנו עובדים עם השחקנים המובילים בתחום הפרוגרמטי במטרה לצמצם פער זה ואני משוכנע שנראה שיפור ביחידות הפרסום הפרוגרמטיות בכ-2019, שיגדיל את הזמינות למקומות פרסום ואת ההכנסות מתחום זה".

בנוגע לפעילות החיפוש, אמר גרסטל: "אנו ממשיכים למנף את יחסינו עם בינג לקידום פתרונות חיפוש חדשניים ומקיפים לספקי מדיה מובחרים ברחבי העולם, שיתרמו לצמיחה בהכנסות וברווחיות. בהקשר זה, מונה טל יעקובסון להוביל את יחידת החיפוש CodeFuel. לטל ניסיון ארוך ומוכח בחדשנות ומוניטיזציה, ועד לאחרונה שימש כמנהל ההכנסות הראשי ומנהל הפיתוח העסקי של SimilarWeb. אני משוכנע שטל יוסיף ערך משמעותי לצוות שלנו. בהזדמנות זו, ברצוני להודות למייק גלובר, שניהל את פעילות החיפוש וישמש כיועץ החל מסוף השנה".

לאחרונה דיווחה פריון כי פלטפורמת הפרסום שלה ברשתות חברתיות, MakeMeReach, הוכרה על ידי גוגל כ-Premier Partner מה שיאפשר לפריון לפעול באמצעותה בארה"ב. ההערכות מדברות על תוספת הכנסות של מיליוני דולרים לפריון מדי שנה.

גילת תספק את רשת התקשורת עבור לוויין ChinaSat-18 של China Satcom