עסקים קטנים    

פרסום באאוטבריין – איך זה עובד וכמה עולה, טיפים למתחילים

מעודכן ל-07/2019

אאוטבריין פועלת בתחום שנקרא שיווק תוכן. השיטה היא פשוטה, המפרסמים כותבים כתבות שיווקיות למוצר שלהם ומפרסמים באתרים הגדולים, בעיקר אתרי החדשות.

להבדיל מפרסומות אחרות, התוכן מגיע לגולשים באמצעות הפניות באתרים ל"קראו עוד", "תוכן שיווקי" ועוד. ההמלצות הללו יכולות להופיע בשתי צורות, הפניות הרלוונטית לכתבה ולכן נחשבות רלוונטיות יותר לתחומי העניין שלכם, ולעיתים יופיעו ככתבות מרחבי הרשת, אלו לא קשורות לתחומי העניין שלכם אלא יותר לתוכן ויראלי כללי.

היתרון בשיטה זו שיחסית לבאנרים ופופ-אפים הגולש מקבל גם ערך נוסף, מידע על משהו שיתעניין בו, מציג את המפרסם כמומחה בתחומו ולכן שיעורי ההמרה גבוהים יותר. היתרון העיקרי הוא שמאפשר לכם לקבל קישורים לאתרכם מאתרים גדולים. החיסרון הוא שלפעמים הגולש עלול לפספס שמדובר בתוכן שיווקי

איך עובד הפרסום באאוטבריין

יתרון נוסף של פרסום באאוטבריין הוא שהפרסום פשוט מאוד. פותחים קמפיין, נותנים לו שם, קובעים את האזור שבו אתם רוצים שיופיע. אין טעם כמובן שכתבות בעברית יפורסמו מחוץ לישראל. אז קובעים את המכשירים שבהם יופיע. לאחר מכן קובעים את תזמון הקמפיין, באילו שעות הוא יחול ולכמה זמן.

לאחר שסיימתם עם התזמון אתם קובעים תקציב יומי ותקציב להקלקה. ואז זהו, מכניסים את הקישור.

ניתוח מידע

באמצעות הסרגל tracking תוכלו לדעת מאילו מקורות הגיעו הגולשים שלכם ואיפה אתם הכי רלוונטיים. את זה עושים באמצעות הטמעת קוד. אם אתם לא יודעים איך עושים את זה, בקשו ממישהו שמבין.

באמצעות לחיצה על pixles תוכלו לצבוע את הקהלים השונים, כך שזה יעזור לכם להתמקד.

איך לפרסם נכון באאוטבריין

חשוב לציין שאאוטבריין לא מפרסמים כל אחד,  וכתבות שהן יותר מדי שיווקיות לא מתפרסמות. הכתיבה צריכה להיות אינפורמטיבית או מגזינית עם יחס מינורי לשיווק המוצר, לכן אם אתם כותבים למשל על הסרת שיער בלייזר, אל תכתבו רק על המוצר שלכם, סקרו את כל התחום, עדיף עם שילוב של מקורות אמינים והוכחות.

זה לא אומר שאתם צריכים לוותר לגמרי על השייוק ואתם יכולים להדגיש את היתרון של המוצר שלכם, למשל "הסרת לייזר עם תוצאות מיידיות".  חשוב לשמור בכתבה על קריאות ואמינות ברמה גבוהה, אפשר לוותר על סופרלטיבים, מידע חלקי, עודף צבע וסימני קריאה. והכי חשוב, בחרו כותרת שאנשים ירצו ללחוץ עליה ולקרוא. אם המטרה שלכם היא תנועה לאתר, כותרות פיקנטיות או מסקרנות עובדות טוב יותר. אם המטרה היא שיעורי המרה, כותרות אינפורמטיביות עובדות טוב יותר.

כמו בקמפיינים בפייסבוק או בגוגל מומלץ לבחור כמה  כותרות וכמה תמונות לכתבה, כדי לבדוק מה עובד הכי טוב.

ההבדלים בין אאוטבריין לטאבולה

השירות של טאבולה ואאוטבריין הוא כמעט זהה. ההבדל העיקרי הוא במוקדי הפרסום, טאבולה עדיין עובדת עם יותר אתרים ובארץ היא בחוזה ארוך טווח עם ynet, אתר התוכן הגדול בארץ, וזה יתרון משמעותי. מומחים בענף אומרים גם שבטאבולה מאשרים יותר תכנים.

עם זאת, כיוון שהפיקוח על התכנים באאוטבריין הדוק יותר, כך גם אחוזי הנטישה מהתכנים באאוטבריין קטנים יותר. היתרון של טאבולה הוא החלוקה לתכנים, כך בתחומים שאין בהם הרבה תחרות אפשר להיות המובילים בקטגוריה.

יש לזכור שהקהל בארץ קטן וטאבולה השתלטה על שני אתרי התוכן הגדלים, ynet ואללה, אבל בעולם התחרות צמודה יותר.

מחיר

המחיר הוא כמובן ללא מחירי תקרה אך עם מחיר מינימום. מינימום להקלקה הוא כמעט דולר והתקציב היומי  הוא מינימום של 10 דולר. בתקציב יומי של 10 דולר אתם מגיעים לקצת יותר מ- 300 הקלקות.

מנכל אאוטבריין מסביר למה היא יותר טובה מפייסבוק וגוגל

מנ"כל אאוטבריין מסביר למה היא יותר טובה מפייסבוק וגוגל