חדשות    

פתאל שכרה ארבעה בתי מלון בלונדון ב-55 מיליון ליש"ט לשנה

דוד פתאל

ההסכם הוא ל-25 שנה עם אופציה להארכה לחמש שנים נוספות

קבוצת פתאל חתמה על עסקת ענק לשכירת ארבעה בתי מלון בלונדון עבור דמי שכירות שנתיים של 55 מיליון ליש"ט. הסכם השכירות הוא ל-25 שנים עם אופציה להארכה לחמש שנים נוספות.

לפי העסקה, בעלי המלונות מחויבים להעמיד  34.5 מיליון ליש"ט כדי לבצע שיפוץ כולל של בתי המלון, וגם לשלם סכומים נוספים לדמי השכירות שמשלמת רשת פתאל.

לפי הטיימס, פתאל מתכוונת למתג את המלונות במותג שלה "לאונרדו". בעלי המניות, משפחת מאת'ארו , מוכרים אותן לקבוצת קווינזגייט אינווסטמנטס. הקבוצה הרוכשת היא שתשכיר את הרשת לפתאל החזקות. לפי הטיימס, מכירת המלונות נובעת מסכסוך פנים משפחתי כמו גם בחששות מהשלכות הברקזיט.

לאחר העסקה יהיו לרשת ב-51 מלונות בבריטניה ובאירלנד בהיקף כולל של 11,300 חדרי מלון. מהם שבעה בתי מלון באזור לונדון ובהם 2,000 חדרים. בתי המלון הנרכשים הם גרנאנג' סיינט פול הוטל הכולל 443 חדרים, גראנג' סיטי הוטל הכולל 307 חדרים, גראנג' הולבורן הכולל 201 חדרים וגראנג' טאוור ברידג' הוטל הכולל 370 חדרים.

מדוד פתאל יו"ר ומנכ"ל פתאל נמסר כי "העסקה הנוכחית תציב את פתאל כשחקנית מרכזית בלונדון, הנחשבת לאחת מערי התיירות המובילות בעולם. אחד הפרמטרים החשובים בניהול בית מלון, הוא ללא ספק המיקום שלו והיום אנחנו שוכרים ארבעה בתי מלון ברמה גבוהה, שיושבים במיקומים אסטרטגיים בעיר. להערכתנו, לאחר שנסיים עם השיפוץ וניישם את אסטרטגיית הניהול שלנו, הם עשויים להפוך למובילים בלונדון".

מדובר בעסקה יוצאת מן הכלל, בה פתאל מתחייבת לדמי שכירות שנתיים בלבד. בעלי המלון התחייבו לשלם על השיפוץ וכן ערבים להכנסות בתקופת ההבשלה של בתי המלון".

קווינזגייט איונווסטמנטס, היא שותפות בין משפחת קאו קבוצת פטרסון ומשקיעים נוספים שמחזיקה נכסים בהיקף של 2 מיליארד ליש"ט תחת ניהולה. מלונות גראנג' הוחזקו מזה 30 שנה על ידי משפחת מאת'רו, מדובר בשלושה אחים – ראג', הרפאל וטוני שהתחילו את דרכם בעבר בתחום הנדל"ן באמצעות המרת מרחבי משרדים למלונות, שכללו רעיונות לאגפים במלונות שמושכרים רק לנשים. מעבר ל-4 המלונות הנמכרים ברשותם עוד 12 מלונות קטנים יותר בלונדון ועוד אחד בברקשייר. ההון של שלושת האחים הוערך בסנדיי טיימס ב-1.3 מיליארד ליש"ט.

פתאל רוכשת את מלון מידלנד במנצ'סטר

המתנה של פתאל