חדשות    

פתח תקווה: בעלי דירות תבעו שכנה אשר סירבה לביצוע תמ"א

תמונה:PIXABAY
מעודכן ל-05/2021

הדיירת התנתה ביצוע תמ"א 38 בבניין בקבלת דיור חלופי ושיפוץ ביתה, בטענה כי אביה המתגורר עימה הוא אדם חולה המפקחת על רישום מקרקעין החליטה לקבל את עמדת התובעים

סכסוך השכנים הסתיים בבית המשפט: 13 בעלי דירות בבניין בפתח תקווה תבעו את שכנתם, אשר סירבה לביצוע תמ"א 38 (תוכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים קיימים מפני רעידות אדמה), אלא אם תקבל דיור חלופי בזמן העבודות. כמו כן דרשה שדירתה תשופץ ויוסיפו בה שני חדרי מקלחת. השכנה הנתבעת טענה כי אביה החולה מתגורר איתה וכן סבה ודודה, כולם מבוגרים וחולים ואינם יכולים להתמודד עם הרעש, האבק, העובדים והלכלוך.

לטענת הדיירים התובעים, הנתבעת לא הציגה כל מסמך המאשר את מצבו הבריאותי של אביה. התובעים, אשר כבר התקשרו עם חברה יזמית לביצוע תמ"א 38, סיכמו כי החברה תחזק את הבית המשותף, תשפץ את הרכוש המשותף ותוסיף לדירות ממ"ד ומרפסת שמש, בתמורה להצמדת הגג המשותף וזכויות הבנייה הנוספות, על פי תמ"א 38, לצורך בניית דירות החברה היזמית. לטענתם, בקשתה של הנתבעת לשיפוץ ביתה והוספת חדרי מקלחת פוגעת בעקרון השוויון בין בעלי הדירות בבית המשותף.

בפסק הדין, שניתן על ידי המפקחת הבכירה על רישום מקרקעין, אושרת ארפי מוראי, החליטה המפקחת לקבל את עמדת התובעים ולאשר את ביצוע העבודות ברכוש המשותף. על פי המפקחת, אין בלכלוך, רעש והכבדה, הכרוכים בעבודות בנייה ברכוש המשותף מכוח תוכנית החיזוק, כדי להוות התנגדות לביצוע עבודות אלה, בהתאם להסכם.

כמו כן, המפקחת ציינה כי בהתאם להסכם עם החברה היזמית, תותקן מעלית, אשר רק תשביח את ערך הדירה של הנתבעת, המתגוררת בקומה הרביעית והאחרונה. בנוסף, הסתבר כי הסב והדוד מתגוררים בכתובת אחרת ולא בבית הנתבעת וכן לא הוכח כי אבי הנתבעת הוא "אדם עם מוגבלות", ועל כן, אינו זכאי לדיור חלופי בתקופת ביצוע העבודות. ולסיום, קבעה המפקחת, כי בקשתה של הנתבעת להוספת חדרי מקלחת, כתנאי לחתימה על ההסכם, פוגע בעיקרון שוויון התמורות בין בעלי הדירות בבית המשותף.

פסיקה: בבניין בלי היתר לא תאושר תוספת תמ"א

המפקחת על המקרקעין: חדר הכביסה המשמש למגורים לא זכאי לתמורה בתמ"א