חדשות    

צמיחה מטאורית בענף היהלומים: עלייה של 595% בייבוא הנטו של יהלומי גלם

מעודכן ל-06/2021

המגמה החיובית הנרשמת מתחילת השנה נמשכת – ייבוא היהלומים המלוטשים נטו ב-5 החודשים הראשונים של השנה עמד על כ- 1.13 מיליארד דולרים, עלייה של כ- 146% לעומת אשתקד

נתונים מצוינים בענף היהלומים: חודש מאי המשיך את  המגמה החיובית שנרשמה מאז תחילת השנה וחתם חמישה חודשים מצוינים לענף, עם עליות משמעותיות בכל ארבע קטגוריות הסחר המרכזיות, כך עולה מסיכום חודשי שפרסם הפיקוח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה.

בסך הכול, בחמשת החודשים הראשונים של השנה, עמד היבוא נטו של יהלומי גלם לישראל על סך של כ-755 מיליוני דולרים, עלייה של כ- 150% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (בחודש מאי לבדו נרשמה עלייה מטאורית של כ-595% לעומת חודש מאי 2020). יצוא נטו של יהלומי גלם באותה התקופה עמד על סך של כ- 660 מיליוני דולרים, עלייה של כ-160% לעומת חמשת החודשים הראשונים של שנת 2020 – כשבחודש מאי לבדו חל זינוק של למעלה מאלף אחוזים לעומת חודש מאי אשתקד.

יבוא היהלומים המלוטשים נטו בחמשת החודשים הראשונים של השנה עמד על סך של כ- 1.13 מיליארד דולרים, עלייה של כ- 146% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2020 (כשבחודש מאי לבדו נרשמה עלייה של כ- 610% לעומת מאי אשתקד) ואילו ביצוא היהלומים המלוטשים נטו, שעמד על סך של כ-1.41 מיליארד דולרים, נרשמה עלייה של כ- 68% לעומת חמשת החודשים האחרונים של שנת 2020 (כשבחודש מאי 2021 נרשמה עלייה של כ-250% לעומת מאי אשתקד).

בחודש האחרון עמד יצוא יהלומי הגלם לאיחוד האמירויות על סך של כ-9 מיליוני דולרים, שמהווים כ-6.5% מיצוא יהלומי הגלם הכללי של ישראל במאי. בחודש זה יובאו מאיחוד האמירויות לישראל יהלומי גלם בסך של כ- 19 מיליוני דולרים, שמהווים כ-11.5% מסך יהלומי הגלם שיובאו לישראל במאי.

אופיר גור, מנהל מינהל יהלומים, אבני חן ותכשיטים והמפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה, מסר: "חודש מאי האחרון המשיך את מגמת הצמיחה המטאורית שבה חזינו בתעשיית היהלומים הישראלית בחודשים האחרונים. בראייה כוללת של החודשים האחרונים ושל המצב בשוק העולמי, יש לתעשיית היהלומים הישראלית סיבות רבות לשמור על אופטימיות, כשבין העיקריות שבהן ניתן למנות את התאוששות ענף היהלומים העולמי, עליות המחירים וצניחת המלאים של חברות הכרייה הגדולות בכלל, ושל דה-בירס ואלרוסה בפרט.

הגידול בענף היהלומים נמשך: אפריל עלה על הציפיות

טבעות אירוסין מיהלומי מעבדה או מיהלומים טבעיים? יצאנו לבדוק