חדשות    

הגידול בענף היהלומים נמשך: אפריל עלה על הציפיות

מעודכן ל-05/2021

בשלישון הראשון של השנה, ייבוא יהלומי הגלם לישראל עמד על כ-594 מיליוני דולרים, עלייה של כ- 112% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ■ מנהל מינהל יהלומים, אבני חן ותכשיטים: "חודש אפריל הציג נתוני צמיחה מטאוריים, התעשייה המקומית עומדת בחוד החנית"

המגמה החיובית שנרשמה בענף היהלומים מאז סוף שנת 2020 נמשכת וחתמה שלישון ראשון מצוין לענף, עם עליות משמעותיות בארבע קטגוריות הסחר המרכזיות, כך על פי סיכום שלישוני שפרסם הפיקוח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה.

בסך הכול,  בשלישון הראשון של השנה, הייבוא נטו של יהלומי גלם לישראל עמד על סך של כ-594 מיליוני דולרים, עלייה של כ- 112% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (בחודש אפריל לבדו נרשמה עלייה מטאורית של למעלה מ- 1200% לעומת חודש אפריל 2020). ייצוא נטו של יהלומי גלם באותה התקופה עמד על סך של כ-522 מיליוני דולרים, עלייה של כ-116% לעומת השלישון הראשון בשנת 2020 (כשבחודש אפריל לבדו נרשמה עלייה מטאורית אף היא, של כ- 1896% לעומת חודש אפריל אשתקד).

יבוא היהלומים המלוטשים נטו בשלישון הראשון של השנה עמד על סך של כ-855 מיליוני דולרים, עלייה של כ- 96% לעומת השלישון המקביל בשנת 2020 (כשבחודש אפריל לבדו נרשמה עלייה של כ- 512% לעומת אפריל אשתקד), ואילו בייצוא היהלומים המלוטשים נטו, שעמד על סך של כמיליארד ומאה חמישים מיליוני דולרים, נרשמה עלייה של כ- 30.5% לעומת השלישון המקביל בשנת 2020 (כשבחודש אפריל 2021 נרשמה עלייה של כ- 735% לעומת אפריל אשתקד).

בחודש האחרון עמד ייצוא יהלומי הגלם לאיחוד האמירויות על סך של כ-18 מיליוני דולרים, שמהווים כ-13% מיצוא יהלומי הגלם הכללי של ישראל באפריל. בחודש זה יובאו מאיחוד האמירויות לישראל יהלומי גלם בסך של כ- 16.75 מיליוני דולרים, שהם כ-14% מסך יהלומי הגלם שיובאו לישראל באפריל.

אופיר גור, מנהל מינהל יהלומים, אבני חן ותכשיטים והמפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה, מסר: "חודש אפריל האחרון הציג נתוני צמיחה מטאוריים, אם כי למען ההגינות יש לקחת בחשבון כי חודש אפריל 2020, שאליו מתבצעת ההשוואה, היה החודש שבו התבטאו תוצאות הסגר הראשון בצורה המכאיבה ביותר. עם זאת, גם אם נשקלל נתון זה בחשבון, בראייה כוללת של השלישון האחרון ושל המצב בשוק העולמי, לתעשיית היהלומים הישראלית יש סיבות רבות לשמור על אופטימיות, עקב נתוני הצמיחה המצוינים הרצופים שמצביעים על כך שהתעשייה המקומית עומדת בחוד החנית של התאוששות ענף היהלומים העולמי".

הקורונה משנה סדרי עולם: במקום תערוכות ולחיצות ידיים, המסחר ביהלומים עובר לאינטרנט

טבעות אירוסין מיהלומי מעבדה או מיהלומים טבעיים? יצאנו לבדוק