חדשות    

צעד ראשון של אמזון לפני כניסה ישראל?

אמזון פנתה לספקים מקומיים והזמינה אותם למכור ישירות דרך אמזון. בשלב זה לא מדובר בבניית מחסנים לוגיסטיים, אבל אם ללמוד מהעבר אמזון בהחלט בוחנת את כדאיותה בכניסה לשוק הישראלי

בימים האחרונים  קיבלו ספקים ישראליים פנייה רשמית מאמזון שמזמינה אותם להתחיל למכור מוצרים דרכה. זו התחלת הפעילות הרשמית של אמזון בישראל  – למעט שירותי הענן, כמו אמזון פריים – הפתוח לישראלים אך לא מתורגם לעברית.  אבל עדיין לא מדובר בשירות מלא.

בהודעה שהתקבלה אצל ספקים ישראלים  כתבה אמזון: “חבר יקר, אנחנו שמחים להזמין אותך להיות חלק מקבוצת מוכרים נבחרת ולהשתתף בתוכנית Local Delivery בישראל. התוכנית מאפשרת לך להשתמש בחשבון המוכר שלך ב-Amazon.com כדי למכור ולספק הזמנות ישירות ללקוחות בישראל, באמצעות המלאי שלך בישראל דרך Fulfillment by Merchant”.

כלומר, לא מדובר בפתיחת מרכז לוגיסטי של אמזון, אלא הפעלה של תוכנית משלוחים מקומיים, שלפיה המוכר  הוא שמחזיק במלאי המוצרים והוא זה ששולח אותם אל הרוכשים הישראליים. המוכרים יצטרכו לעמוד בסטנדרטים של אמזון,  זמן המשלוח המקסימלי, שצפוי לעמוד על עד 5 ימי עסקים.

כך עשתה אמזון גם בהתרחבותה למדינות אחרות. בשלב הראשון היא פותחת את האפשרות למכירת מוצרים מקומית, ובהמשך מחליטה אם לפתוח מרכז לוגיסטי ולהפעיל מחסנים שבהם היא תבצע ותשלים את כל תהליך המכירה והמשלוח.

בינתיים לא ברור אם אמזון מתכננת להשיק בקרוב אתר בעברית, או שאולי רק תקדם מוכרים ישראליים במנוע החיפוש שלה, אבל בינתיים  ברור כי מוכרים ישראליים יופיעו באפשרויות המשלוח בדפי המוצר.

אמזון מגדירה באתר שלה אם הספק מאחסן את המוצרים שלו במחסני אמזון, וההזמנה נאספת, נארזת ונשלחת על ידי אמזון. אלו הרכישות שבדרך כלל מוגדרות כבטוחות, מהירות ונוחות יותר עבור המשתמש, כיוון שאין עוד גורמים מתווכים בשרשרת האספקה. מאחר שלאמזון עדיין אין מחסנים או פעילות לוגיסטית בישראל, היא תהיה אחראית על הצגת המוצר בפלטפורמה שלה, וכמובן סליקת הכסף מהרוכשים.

בחברת השילוח DealTas השולחת לישראלים מארצות הברית הסבירו כי "מדובר בפניה למוכרים ישראלים שמאחסנים מוצרים עצמאית בישראל ומעוניינים למכור באמצעות פלטפורמת אמזון – למשל יצרן מזרנים או מוצרים קטנים המיוצרים כאן, או יבואן שמאחסן מוצרים בארץ. זאת אכן דריסת רגל ראשונה של אמזון כפי שראינו בשווקים נוספים בעולם על מנת לבדוק כדאיות שוק, יחד עם זאת לא מדובר על פתיחת מחסנים של אמזון ומכירה ישירה של אמזון (כמוכר) בישראל, בדרך מדובר על טווח של כמה שנים, בהם אמזון תבדוק רגולציות מקומיות להקמת מערך תפעול ולוגיסטיקה בהתאם לגודל השוק. כרגע, מוצרים של אמזון ממשיכים להמכר דרך מחסנים ברחבי העולם – גם לישראל ומוצרים שלא נשלחים לישראל יש צורך בשילוח באמצעות גורם שלישי שישלח לכם את המוצרים הביתה".

לקוחות אמזון פריים יקבלו משלוח בתוך יום

אמזון השיקה סטרימינג מוזיקה בחינם