מובייל וגאדג'טים    

אמזון השיקה סטרימינג מוזיקה בחינם

השירות החדש של אמזון מיועד לרמקולים החכמים ומבוסס על רשימות האזנה ועל נושאים, השירות מבוסס פרסומו . גם גוגל הודיעה על שירות דומה

שבוע לאחר הפרסום בבילבורד השיקה אמזון שירות סטרימינג מוזיקה חינמי. השירות מתבסס על פלטפורמת אמזון פריים מיוזיק, ואמזון מייעדת אותו עבור רמקולים חכמים מבוססי אלקסה במותג "אקו"

המתחרים העיקריים שלו הם שירותי מוזיקה חינמיים אחרים כמו ספוטיפיי ויוטיוב, שהכנסותיהם מבוססות בעיקר על פרסומות.

אמזון תצטרך להתחרות בהיצע המוזיקלי המגוון של ספוטיפיי ויוטיוב לעומתה, אך לאמזון יש יתרון גודל, ושיעור החשיפה הרב של החברה יקל עליה להציג את השירות למשתמשים רבים ולגייס מנויים לשירותיה האחרים, ואף להציע ממוצריה

השירות  באמזון מאפשר גישה לרשימות השמעה מוכנות מראש ולתחנות רדיו מקוון נושאיות, ללא הגבלה. בשלב זה הוא זמין רק למשתמשי פריים ורק בארצות הברית וטרם הגיע לישראל.

הבעיה העיקרית של אמזון היא התפוצה המוגבלת לארצות הברית וכן חוסר  נוכחת במסארטפונים. כיוון שאלקסה נעדרת מסמארטפונים תיפגם היכולת של החברה להפיץ את הפלפורמה המוזיקלית. במובן זה, נראה שאמזון לא רצתה להתחרות בספוטיפיי באותה הרמה – ורק לקחת ממנה משתמשים בפלח הרמקולים הביתיים. בכל מקרה אפשר לשדרג את השירות בתשלום.

בתוך כך גם גוגל הודיעה על כניסתה לתחום אפליקציות המוזיקה באמצעות רמקולים חכמים.

משתמשים שמחזיקים ברמקול חכם מתוצרתה של גוגל – Google Home לסוגיו, או ברמקולים אחרים עם תמיכה ב-Google Assistant, יוכלו לנגן מוסיקה ישירות מ-Youtube Music בחינם, עם פרסומות שיקטעו את רצף ההאזנה. מכיוון שמדובר בגרסה החינמית של השירות, לא ניתן לבחור שיר ספציפי לנגן, אלא רק ז׳אנר או מוד מסויים. כדי לעקוף את המגבלות, ניתן לשדרג לגרסת הפרימיום בעלות חודשית של 10 דולר, מה שיאפשר לכם לבחור שיר, אמנים או אלבומים ספציפיים, להעביר שירים שפחות אוהבים בלי הגבלה או להשמיע את אותו השיר בשנית.

השירות החדש רלוונטי למשתמשים המתגוררים בארה״ב, קנדה, מקסיקו, אוסטרליה, בריטניה, אירלנד, גרמניה, צרפת, איטליה, ספרד, שבדיה, נורווגיה, דנמרק, יפן, הולנד ואוסטריה. גם כאן ישראל תצטרך לחכות.

לא רק ספוטיפיי ואפל: גם אמזון משיקה שירות סטרימינג מוזיקה חדש, ובחינם